Jako jedno ze základních pravidel společenské etikety by mělo znít: „Nepoužiješ výraznou vůni, pokud v divadle budeš vedle bližního svého sedět.“ Bohužel ho mnoho lidí porušuje. A nejen v divadle. V kanceláři, tramvaji, kině, na koncertě i firemním večírku.

Čtěte také: Kašlete na jógu. Sedm důvodů, proč byste měli začít dělat bojové sporty

Jak tedy zvolit výjmečnou vůni tak, abyste okolí zaujali, ale neomráčili?

S výběrem rozhodně nespěchejte
Jděte do parfumerie ráno, kdy je váš nos nejvíce bdělý, a aplikuje si na kůži (ideálně zápěstí či krk) vybranou vůni. Nechte se jí provázet celý den. Jednotlivé složky se totiž uvolňují postupně. Rozhodně tedy doporučuji sledovat, jak se vůně rozvine a zdá vám voní celý den.

Sample service
Vůni si vždy vyzkoušejte na kůži a nechte pár hodin pracovat. Zjistíte tak, zda se vám líbí celý vývoj vůně od začátku až do konce. Výborná služba posledních let je takzvaný „sample service“, kdy si pořídíte několik vzorků vůní, které se vám v parfumerii líbí, a pak je v klidu otestujete. Často si tak vyberete rovnou dvě vůně, které vás budou nejlépe vystihovat.

Pozor s aplikací
Parfém na sebe naneste předtím, než se oblečete. Může poškodit oblečení i šperky. Také myslete na to, že se vším dobrým vždy pomálu. Aplikujte pouze malé množství na maximálně dvě místa na těle (ideálně zápěstí a krk).

Do práce a společnosti decentně
Vyberte lehkou vůni, která bude pro okolí příjemná. Vsaďte na příjemné „čisté“ vůně. Kořeněnou vůni, která vám připomíná dovolenou v Marrákeši, si nechte na osobní chvíle. Kolegové ji totiž ocenit nemusí. Ideální je vyzkoušet kolínskou vodu, která vyprchává rychleji, a během dne tedy ztrácí na intenzitě. Doporučujeme jakoukoli od Hermès.

Vůně střídejte
Nos přestane i tu nejsilnější vůni po týdnu vnímat. Jakmile hlava vyhodnotí, že z této vůně nehrozí žádné nebezpečí (protože právě k rozpoznání nebezpečí náš nos původně sloužil), zasune ji někam dozadu v mozku a nádherný parfém jako by najednou nebyl. Toto je jeden z několika důvodů, proč je důležité parfémy střídat.

Tip: Blíží se letní měsíce a je čas vybrat novou, svěží vůni. Zaručeným „životabudičem“ během rozpálených dnů je poslední kreace Jamese Heeleho – Note de Yuzu. Parfém byl vytvořen ve spolupráci s módním domem Maison Kitsuné jako spojení evropské a japonské kultury. Osvěžující vůně právě oloupané mandarinky ve spojení se slaným mořským vzduchem nezklame vás ani okolí.