skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na ales.miklik@forbes.cz.

Televize, jak ji znáte, brzy skončí

4 minuty čtení

Přepínání mezi televizními stanicemi bude za pár let passé. Budoucnost je v internetu, který změní způsob, jakým si diváci televizní obsah vybírají.

„Za osm až deset let se bude signál šířit už pouze po internetu a interakce mezi divákem a televizí bude úplně přirozená. Nyní tomu brání software televizí. Jakmile se způsob jejich ovládání výrazně zjednoduší, naučí se i diváci více si vybírat obsah, který chtějí sledovat,” říká místopředseda představenstva Seznam.cz Pavel Zima.

Právě tuzemská internetová jednička si je dobře vědoma toho, že internet a televize budou jednou spojené nádoby. Proto před rokem spustila vlastní zpravodajský kanál Televize Seznam. K rozhodnutí přispěl podle Zimy i přetlak videoobsahu na internetových platformách Seznamu poté, co před dvěma lety vznikl projekt Seznam Zprávy.

„Najednou jsme měli osm hodin videoobsahu denně a hledali další distribuční kanály. Původně jsme fungovali jako ‚malá‘ televize prostřednictvím HbbTV, jenže sledovanost byla nízká a my jsme se s našimi pořady chtěli dostat do obýváku, takže koupit licenci bylo nevyhnutelné,” vysvětluje.

<br>

Čísla se podle něj dostavila záhy. Z desetitisíců diváků se staly statisíce. „Tím jsme splnili primární cíl – dostat náš kvalitní obsah k pokud možno co největšímu počtu diváků,“ doplňuje k tomu Zima.

Je přesvědčený o tom, že do deseti let zmizí z televizí přípojka na anténu, místo toho budou připojené k síti. Kapacita internetu bude v té době taková, že nebude problém pustit si jakýkoliv obsah v HD rozlišení.

„Můžeme si to představit tak, že divák přijde domů, zapne televizi a prostřednictvím svého telefonu si vybere ze seznamu stovek stanic tu, jejíž tvorba ho nejvíce zajímá. Vybere si pořad a bude ho sledovat,“ doplňuje Zima.

Konkurence internetových televizí jako je Netflix se neobává. Podle něj jsou určené pro jiného diváka, než je ten český. Typy seriálů jako je třeba House of Cards podle Zimy v Česku sleduje zhruba 10 procent diváků.

Další oblast, kde Seznam hledá odbyt pro svůj obsah, jsou rádia. V polovině loňského roku koupil majoritní podíl ve firmě Voice of Prague, která provozuje dvě pražská rádia: Expres FM a Classic Praha. Seznam by chtěl být na rádiových vlnách vidět ještě víc, FM frekvence však podle Zimy došly a digitalizace v rádiovém vysílání se zpomaluje.

<br>

Televize Seznam vznikla v lednu 2018. Zaměřuje se na zpravodajství, publicistiku, zároveň divákům nabízí seriály nebo dokumenty. Na podzim spustila také filmové pátky, kdy vysílá nezávislé artové filmy a seriály.

Z vlastní tvorby se nejvíc daří seriálům, videím známého showmana Kazmy, interaktivní talk show V centru nebo tře-ba investigativně-reportážnímu pořadu Záhady Josefa Klímy. Od loňského října je obsah televize dostupný i na internetu, kde je možné sledovat živé vysílání a veškerou produkci sedm dní nazpět.

Reklama