skip to main content
Jak být lepší

Pět věcí, které byste měli udělat jinak, pokud se necítíte produktivní

2 minuty čtení

Pracujete, ale necítíte se produktivní? Máte pocit, že vám práce nejde od ruky? Tak se řiďte radami expertky na produktivitu Laury Mae Martin, která o tom přednáší zaměstnancům Googlu.

Ujasněte si, co vlastně znamená být produktivní

Klíčem k tomu, odvést dobrou práci, je přesně vědět, co máte ten den dělat. Martin tvrdí, že i den strávený díváním se na Netflix je produktivní, pokud jste to tak dopředu zamýšleli. Řiďte se tedy její mantrou „Produktivita je o tom, vědět, co chcete dělat, a plánu se opravdu držet“ a zkuste si každý večer sepsat seznam těch nejdůležitějších položek, na kterých budete následující den pracovat – může to být dokončení pracovních projektů, ale i pečení perníčků.

Mějte v programu i pár volných chvil

Martin jim přezdívá „sprchové chvíle“. Jsou to momenty, kdy se nám daří nechat myšlenky jen tak poletovat, aniž by nás cokoli rušilo. Právě jako třeba ve sprše. Jde jen o to, vyhradit si na ně během dne čas. Uznejte sami, že při cestě do práce přece nemusíte vyřizovat e-maily. Využijte tyto volné chvíle naopak k nestrukturovanému přemýšlení. Uvidíte, že přijdete se zajímavými nápady.

Reklama

Napřed si naplánujte čas na sebe, až potom na schůzky

„Když jsem se zaměstnanců Googlu ptala, kdy mají během dne ty nejproduktivnější chvilky, skoro všichni mi řekli, že večer. Důvod? Během dne mají moc mítinků a na vlastní práci nemají čas.“ A to je podle Martin špatně. Schůzky by vám neměly určovat program dne. Napřed si v kalendáři udělejte čas na svou práci a až pak si domlouvejte pracovní schůzky. Je jasné, že mítinky celého oddělení se asi nebudou přesouvat jen kvůli vám, ale zkuste tento přístup aplikovat alespoň u těch menších a méně důležitých setkání.

Doma pracujte jinak než v práci

„Kolegové mi říkali, že se svou duší organizátora musím mít skvělé dovolené. Není to ale pravda. Ve skutečnosti jsou mé dovolené docela zmatek,“ přiznává Martin. A to je podle ní klíč k dosažení vytoužené „work-life balance“. Jde o to, abyste se neupínali na jeden způsob zvládání věcí, ale abyste ho v nepracovním prostředí měnili. Pokud jste třeba v práci superorganizovaní, zkuste strávit víkend bez jakéhokoli plánu. A naopak. 

Vypněte si upozornění

Nechte si je zapnutá jen u zpráv a volání, u zbytku aplikací je vypněte. A to ještě předtím, než aplikaci začnete používat. Tento malý a rychlý krok vám ve výsledku ušetří spoustu času – budete totiž moct pracovat bez vyrušování. Martin si samozřejmě nemyslí, že díky tomu přestanete kontrolovat telefony úplně. Věří ale, že je budete používat víc vědomě.

Reklama
Reklama
Reklama