skip to main content
Světový byznys

Po dresech i nový sponzor. Česká repre si plácla s čínským výrobcem televizí

2 minuty čtení

Zatímco internetem stále ještě rezonují nové, „svítící“ dresy, česká fotbalová reprezentace hlásí další novinku. Prémiovým partnerem se od 1. ledna 2020 stane čínská společnost TCL.

Na této partnerské úrovni se dnes nachází například Fortuna nebo PlayStation. Podrobnosti nově navázaného partnerství zatím známy nejsou, ale člověka možná zarazilo samotné jméno partnerské firmy.

Zástupci TCL na tiskové konferenci představili kromě partnerství s reprezentačním týmem také několik produktových novinek.

TCL totiž nepatří mezi značky, o kterých u nás panuje větší povědomí. To se však může změnit při pozorné návštěvě elektra – TCL je světová dvojka na trhu s televizory a dle svých prohlášení také nejrychleji rostoucí značka v tomto segmentu u nás. Její produkty zde nabízejí vesměs všichni velcí prodejci elektroniky, od Alzy po Okay.

Právě partnerství s něčím tak viditelným, jako je fotbalová reprezentace, má pozici TCL ještě posílit. Firma v minulosti spolupracovala například s brazilským útočníkem Neymarem nebo Mezinárodní basketbalovou federací.

Společnost vyjma televizí vyrábí snad všechny druhy spotřební elektroniky a v jejím portfoliu nalezneme myčky, pračky, klimatizace a v neposlední řadě také mobilní telefony.

TCL drží licenci na Alcatel a Blackberry, pod jejichž značkami vyrábí telefony pro globální trh. Dnes se čínská nadnárodní firma se sedmnáctimiliardovým obratem v dolarech pochlubila prvním chytrým telefonem pod vlastním brandem. Zařízení nese název TCL PLEX, vyjde na necelých osm tisíc korun a podobně jako v případě televizí se zde firma snaží o co nejlepší poměr cena/výkon.

Nově představený model telefonu od TCL

Firma chce v příštím roce přijít s několika dalšími modely, a pokusit se tak zahýbat se světovým žebříčkem mobilních značek. Více než polovinu globálního trhu totiž zatím ovládá Samsung s Applem s 31, respektive 22 procenty. Až poté následují čínské značky Huawei (18 procent) a Xiaomi (6 procent).

Kam čínský elektronický gigant v tomto souboji míří, to už jeho zástupci Forbesu nesdělili.