Ekonom, člen bankovní rady ČNB a pravidelný autor časopisu Forbes Aleš Michl vydal svou druhou knihu.

Jmenuje se Jestřábi a holubice a je složená z glos o penězích, ekonomice a byznysu.

„Vzal jsem své pondělní sloupky z MF DNES a vše přepsal do příběhu začínajícího krachem automobilek a končícího pozitivní podmíněnou budoucností – podmíněnou tím, že u nás převáží podnikavost nad zahálkou u Netflixu,“ popisuje svou knihu Aleš Michl.

Vyšla po roce jeho práce v České národní bance a svěže popisuje základní principy v ekonomice na nejznámějších příkladech ze současnosti i klasické hospodářské minulosti.

Michl se v knize inspiruje také svými cestami především po Spojených státech. My nabízíme malou ochutnávku:

„General Electric vznikla v roce 1878 během finanční paniky. O něco později začali Laurin s Klementem dávat hlavy dohromady. Zatímco svět zažíval velkou depresi ve třicátých letech minulého století, zrodil se Unilever. I Microsoft nastartoval v době hospodářské recese roku 1975. Co trh nezabije, to ho posílí…

Finanční trh je prostě skládanka slibů a závazků. Záleží na transparentnosti, kredibilitě a důvěryhodnosti každého jeho prvku. Vždycky bude období růstu a poklesu. Obdobně i vítězové a poražení. Dříve či později každá bublina splaskne. Stačí jedna lež a zrada a určitý segment se vám rychle rozloží. Proto vlastně i krize mohou být důvodem k oslavě. Náš systém ve své podstatě potřebuje šok k tomu, aby se zlepšoval.“