Stejně jako každá zásadní světová událost i aktuální pandemie viru COVID-19 s sebou přináší řadu vtípků i více či méně bizarních situací a nápadů. Nad některými se lze pousmát – nad jinými zůstává rozum stát.

Co třeba možnost sníst si svůj koronavirus? Tímhle heslem se řídil jeden francouzský cukrář, který s blížícími se Velikonocemi vsadil místo vajíček na viry a začal vyrábět modely koronaviru z mléčné čokolády a kousků mandlí. Svým humorným cukrářským kouskem chtěl zmírnit momentální napětí ve společnosti.

Je libo čokovirus? | Foto Getty

Smysl pro humor ale postrádá internetový obchod Etsy, poskytující prostor výrobkům od malých prodejců. Jeho zástupci se rozhodli stáhnout ze serveru takové, které nemoc zlehčují humorem: od triček přes samolepky až po svíčky.

Některé výjimky ale na Etsy zůstaly, třeba háčkovaný model viru od Tahani Baakdhah, který autorka popisuje jako „vzdělávací pomůcku“. Naopak mezi staženými produkty bylo i tričko s nápisem „Straight Outta Wuhan“, parodií na legendární desku Straight Outta Compton od rapové skupiny N.W.A. Smutnit ale nemusíte, tričko pořád seženete na Amazonu.

I v době epidemie ale zůstávají některé jistoty – například porno. Na serveru PornHub se popularitě těší videa, kde mají herci roušky nebo rovnou celé hygienické kombinézy. Oblíbený server zároveň opět naskočil na aktuální dění: italským uživatelům nabídl svou prémiovou verzi zcela zdarma.

Jako by nestačilo nakažení u lidí, v bezpečí nejsou ani počítače. Ty sice koronavirus nechytnou, ale zato se staly terčem hackerských útoků. Objevily se především e-maily tvářící se jako výsledky testů na virus HIV a nabízející další informace týkající se koronaviru – po stažení však nakazí počítač malwarem.

Hackerské útoky související s koronavirem se nevyhýbají ani Itálii, kde zaměstnanci , kteří musejí pracovat z domu, dostanou výzvu k přihlášení se do systému, který je ale jen záminkou pro odcizení jejich údajů.

Koronavirus pochopitelně přinesl i záplavu vtipů na adresu oblíbeného mexického piva Corona. Jeho ztráty sice v souvislosti s pandemií přesáhly 170 milionů dolarů, důvodem však není podobnost v názvu, ale nižší odbyt především na čínském trhu, kde lidé zůstávají zavření doma.

Pivovar Grupo Modelo se zároveň v komunikaci rozumně drží zpátky a nesnaží se situaci jakkoli komentovat nebo nedejbože marketingově vytěžovat. Dovedli bychom si představit různé „vtipné“ přestřelky na sociálních sítích velkých pivních brandů, ale tohoto koronavirového bizáru jsme naštěstí zůstali ušetřeni.