„U nás se donedávna popcorn rozděloval jen na sladký a slaný,“ říkají mladí podnikatelé Adina Bálková a Michal Klimas o tom, jak se zrodil nápad přinést i do Česka pravý gourmet popcorn na tisíc způsobů.

Křupavá opražená kukuřice s výraznou chutí, kterou vystudovaný ajťák ochutnal při svých cestách v Americe, ničím nepřipomínala vybledlé různobarevné směsi, které si u nás koupíte v kině nebo na pouti. Rozdíl mezi popcorny tkví především v použití takzvaných glazur, tedy hustých sirupů, které opražené kukuřici dodávají lesk i výraznou chuť.

Delikatesa, kterou ostravští podnikatelé začali pod názvem Bopcorn prodávat, je navíc jedinečná tím, že je vyrobená z čerstvých lokálních surovin. „Polotovary u nás nenajdete. Veškeré glazury a směsi si vyvíjíme sami a vyhledáváme české suroviny, spolupracujeme s místním výrobcem čokolády, pražírnou kávy, včelařem a podobně,“ říká Michal Klimas.

Výrobna prémiových pochoutek funguje teprve rok. Předcházelo tomu dlouhé období testování a vyvíjení různorodých příchutí. „V té době jsme ještě byli normálně zaměstnaní, takže jsme popcorn vařili doma po večerech v malé kuchyni,“ směje se podnikatel.

Nyní je k dostání mnoho příchutí, od tvarůžkové přes medovou až po limitovanou valentýnskou edici popcornu, který prý chutná jako láska.

Adina Bálková a Michal Klimas | Foto Vladimír Pryček

Rozjezd firmy stál přitom na farmářských trzích a prodejních akcích, kam se tehdy ještě zaměstnaní podnikatelé vydávali po práci. Poptávka se ale rychle rozrostla a dnes už křupavou kukuřici zná skoro každý Ostravák. Aby taky ne, už samotný název firmy odkazuje na věhlasné „bo“, které nejčastěji uslyšíte právě v této moravskoslezské metropoli.

„První měsíc jsme prodávali zboží výhradně na menších festivalech a farmářských trzích, teď už ale máme rozšířenou síť velkoodběratelů. S příchodem karantény jsme museli přejít z prodejních akcí na e-shop,“ popisuje bývalá učitelka základní školy začátky podnikání a dodává, že ani pandemie pro ně nepředstavovala velký výpadek poptávky.

Právě naopak, karanténa paradoxně rozvoj Bopcornu uspíšila, protože poptávka zákazníků, kteří by si i v izolaci dali něco dobrého na zub, pochopitelně jenom rostla.

„Abychom uspokojili všechny zákazníky, museli jsme vyrábět 12 hodin denně, teď proto hledáme nový velký prostor pro zkvalitnění způsobu a rychlosti výroby,“ říká Adina Bálková. V plánu je také otevřít Bopcorn prodejny nejen v Ostravě.

„Veškerý zisk v řádech desítek tisíc korun zatím obratem investujeme zpět do firmy. Vzhledem ke svižnému tempu rozvoje to ani jinak nejde, pokud nechceme ustrnout na mrtvém bodě,“ uzavírají podnikatelé s tím, že za největší úspěch považují fakt, že se Češi učí, jak má vypadat správný popcorn: „Když naše výrobky Češi ochutnají, jsou většinou překvapení, že takhle skvěle může chutnat popcorn.“