skip to main content
Český byznys

Přišlo přes 130 tisíc diváků, Zbrojovky si vážíme. Šéf KVIFF bilancuje

3 minuty čtení

Zbývá pár posledních projekcí, závěrečných večírků a rozdat filmové ceny. Hlavní aktéři Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech už mohou začít hodnotit druhý ročník nejslavnější české filmové akce bez podpory ČEZ, zato s novými firmami v zádech a zase s o něco mladším publikem.

„Je dobré, že si v posledních letech držíme stabilně vysokou návštěvnost. Ta letošní byla podobná jako loni, předběžně máme na kontě přes 130 tisíc prodaných lístků,“ uvedl výkonný ředitel festivalu Kryštof Mucha v páteční debatě, kterou Forbes pořádal v Mall.cz Parku ve Smetanových sadech.

Karlovarský festival podle Muchy letos hospodařil s rozpočtem okolo 150 milionů korun, přičemž drtivou část tvořily příjmy od soukromých firem.

Výkonný šéf KVIFF Kryštof Mucha během Forbes panelu v Mall.cz Parku

„Kromě peněz od Ministerstva kultury ČR, jehož podpory si vážíme, od státu už nemáme ani korunu,“ dodal Mucha. Vedení festivalu to přitom letos schytalo od zhruba čtyř desítek osobností českého filmu za to, že jedním z hlavních partnerů je i Česká zbrojovka, přední světový výrobce střelných zbraní. Podle signatářů Česká zbrojovka nesplňuje etické nároky pro partnery kulturní akce tohoto významu.

„Musím říct, že mě to překvapilo a zklamalo. Tradiční české firmy loni festivalu výrazně pomohly v situaci, kdy nás tři měsíce před začátkem opustil generální partner ČEZ. Tehdy jsme to nemuseli zvládnout, ale tyto firmy se samy ozvaly a pomohly. Jsme rádi, že je tu máme,“ zopakoval Mucha.

„Česká zbrojovka je na trhu od roku 1936. Je to významný sponzor různých věcí, podporují i některé filmy, mají hodně charitativních aktivit. Tohle my vážně nemůžeme posuzovat, byli jsme rádi, že za námi přišli,“ má jasno Mucha. Celé věci podle něj nepomohlo ani to, že se na Facebooku strhla debata kolem dvojsmyslného sloganu zbrojní společnosti We love shooting. Také za toto motto, které směřovalo právě k partnerství s festivalem, firma sklidila velkou kritiku. „To je na celou debatu, co s podobnými nesmyslnými tématy dělají sociální sítě.“  

We are happy to support Karlovy Vary International Film Festival again! Event with a long tradition, just like our brand.Do you recall any movie with CZ guns? 🎥#CZforthosewhoknow#KVIFF

Gepostet von CZ firearms – Ceska zbrojovka am Samstag, 15. Juni 2019

Mezi novou generaci partnerů v éře po ČEZ patří také internetové tržiště Mall.cz a developer průmyslových nemovitostí, společnost Accolade.

„My jsme velký investor v Karlovarském kraji, máme tu nemovitosti za více než čtyři miliardy korun. Asi není prestižnější akce než tato, která navíc ohromně pomáhá celému regionu. V Česku její význam možná ani neumíme docenit,“ myslí si Milan Kratina, spolumajitel Accolade. Firmě přítomnost na festivalu podle něj pomáhá v udržování vztahů se stávajícími i potenciálními investory a také nájemci. 

Zleva: Jan Jírovec (Rockaway), Kryštof Mucha (KVIFF) a Milan Kratina (Accolade).

To společnost Mall.cz byla na karlovarském festivalu přítomná už před třemi lety, ale až v loňském roce se stala jedním z hlavních partnerů. „První rok jsme to jen testovali, chtěli jsme se přiblížit našim zákazníkům. Nebylo to úplně jednoduché, tak jsme si řekli, že když už to chceme dělat, musíme se do toho pořádně opřít. Proto jsme loni využili možnost stát se jedním z hlavních partnerů. A letošní ročník ukázal, že to byla správná cesta,“ pochvaluje si Jan Jírovec, investiční ředitel společnosti Rockaway, která Mall.cz spoluvlastní a řídí. 

Podle Jírovce se návštěvnost skrze festivalovou kampaň firmě zvýšila meziročně čtyřnásobně. Tržby, které souvisí s festivalovou kampaní, meziročně vyskočily dokonce pětkrát. Příjmy společnosti za služby přímo v Mall.cz Parku v Karlových Varech se podle Jírovce oproti loňsku zvýšily o 120 procent. 

„Nová“ sponzorská éra bude ve Varech pokračovat. Accolade i Mall.cz totiž během festivalové diskuse Forbesu potvrdily partnerství s karlovarskou událostí i na rok 2020.