skip to main content
Forbes Woman

Pro architektky i právničky. Profesní skupiny, kde si ženy vyměňují zkušenosti a podporu

3 minuty čtení

Ženy už nemají tak velký problém prosadit se v byznysu, v marketingu či třeba v architektuře jako dřív, ale nikdy není na škodu, když se navzájem podpoří. Dnes to i díky sociálním sítím jde dost snadno: právě na nich se sdružují komunity, které sdílejí obor či společný cíl a vyměňují si tipy, jak se posunout dále.

Podívejte se na náš výběr platforem, které se vyplatí sledovat.

Femme Palette
Pro koho: cizinky pracující v Česku a ženy mluvící anglicky, profesionálky ze všech odvětví
Femme Palette Kláry Gajové a Lucie Neumanové je networkingová platforma pro ženy pracující v Česku, které se navzájem motivují v profesním růstu. Funguje na třech bázích: jako on-line skupina, řada přednášek a eventů s networkingovou částí a také jako mentoringový program propojující ty, kteří se od sebe mohou navzájem učit.
Až polovina registrovaných žen jsou cizinky žijící v Česku, proto komunikace probíhá v angličtině.

Ženy v Právu
Pro koho: koncipientky, právničky
Jak se prosadit v oboru, ve kterém je potřeba mít pořádně ostré lokty? Skupina Ženy v Právu vznikla teprve letos, přesto už má přes tisíc členek. S myšlenkou takovou komunitu založit přišla Kristýna Benešová, která chtěla v Česku mít bezpečný prostor pro méně zkušené i pokročilé kolegyně, kde by si mohly radit a pomáhat. Spolu s dalšími pěti spoluzakladatelkami teď také pořádají setkání a přednášky – vstup na akce je zdarma.

Ženy v byznysu
Pro koho: pro podnikatelky i ženy na volné noze
Pomoc pro začínající podnikatelky potýkající se s prvními byznysovými nástrahami. Skupina, kterou založila specialistka na online marketing Kateřina Tygl, funguje už přes dva roky a sdružuje freelancerky a byznysmenky. Diskutují spolu on-line, ale scházejí se také na workshopy a networking. V polovině června proběhla i první velká konference Žen v byznysu. Pokud jste ji letos nestihli, pohlídejte si další ročník.

Holky z marketingu
Pro koho: ženy pracující v PR, marketingu, správkyně sociálních sítí, grafičky a copywriterky
Skupinu #Holkyzmarketingu založila Pavlína Louženská tak trochu z trucu. Na konferencích o marketingu si o ní totiž mysleli, že je zřejmě hosteska – mladé ženy se tam v jiné roli moc nevyskytovaly. Začala pak markeťačky sdružovat a nyní skupina čítá 17 tisíc členek, které si navzájem radí, mentorují a doporučují pracovní místa. Skupina také pomáhá starším členkám s rekvalifikací a ženám se sociálním znevýhodněním nabízí kurzy zdarma.

Minerva 21
Pro koho: ženy, které se chtějí vzdělávat
Minerva 21 je akademie, která pořádá vzdělávací kurzy. Kromě toho zastřešuje i klub určený ženám k networkingu a vyměňování si zkušeností a vědomostí. Získáte tu cenné lekce osobního rozvoje, ale v nabídce jsou třeba i umělecké a psychologické semináře nebo kurz, který zájemkyně seznamuje s novými technologiemi.

Aktuální vydání magazínu
Lesapán
Forbes 12/2019

Ženy s.r.o.
Pro koho: ženy, které chtějí smysluplně strávit volný čas
Komunita, v níž mohou ženy hledat rady, pomoc a učit se. Funguje online i offline, a to i v regionech. Ženy s.r.o. pořádají například motivační setkání, kde se členky učí si při pohovoru říkat o odpovídající plat a zvyšovat si svoje profesní sebevědomí. Na stránkách zase dostanou možnost publikovat na blogu, zažádat o otestování řady nových produktů na trhu, nabídnout svoje služby nebo naopak najít práci. Ale třeba také sdílet recepty a #ootd.

Architektky
Pro koho: architektky, designérky
Úplnou novinkou je skupina Architektky, kterou založily Alžběta Brůhová a Adéla Pečlová. Zatím zorganizovaly první přednášku (na téma work-life balance) a další plánují hned po prázdninách. Do té doby je možné přidat se do komunity na Facebooku. Má tu vzniknout bezpečný prostor, kde mohou členky diskutovat o tématech spojených s jejich povoláním. „Muži jsou v našem oboru víc vidět, přitom absolventek je stejně jako absolventů,“ vysvětluje Brůhová, proč chce kolegyním dodat profesní sebedůvěru.