skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na ales.miklik@forbes.cz.

Proberte šatník. Jak vaše garderoba může zlepšit život seniorům

3 minuty čtení

Nepotřebné oblečení nemusí skončit v kontejneru nebo v internetovém bazaru. Může posloužit dobré věci.

Za tímhle účelem se ve čtvrtek 6. prosince prostory pražské galerie SmetanaQ zaplnily hudbou, stojany s oblečením, botami či šperky. A pochopitelně lidmi. Konal se tady Vánoční charitativní bazar, kam přispěly ze svého šatníku módní blogerky či známé tváře českého showbyznysu.

Cíl akce byl jediný: vybrat peníze pro seniory, kteří chtějí dožít ve známém prostředí domova místo ve starobinci. Večer vynesl kolem 200 tisíc korun a možnost pořídit si (nebo věnovat) zajímavý kousek oblečení, který pomůže, potrvá ještě do konce roku. Do charitativní akce se tak můžete zapojit i vy. Pokud byste rádi přispěli buď módou, nebo penězi, stavte se v prodejně Luxury Bags v Pařížské 11 v Praze.

Ve dvou sálech prostoru na Smetanově nábřeží s výhledem na Pražský hrad a Petřín to vypadalo jako na blešáku. Jen s tím rozdílem, že u vstupu na návštěvníky čekalo dobře vychlazené prosecco a vybírat šlo z luxusních značek jako Furla, Gucci, Dolce & Gabbana a dalších.

Prostory mezi obrazy od německého malíře Uweho Handa zaplnily černé stojany s kabáty, šaty, topy nebo kabelkami. A koupit se tu daly i kolečkové brusle.

Ty spolu s dalším oblečením věnovala jedna z nejúspěšnějších českých blogerek a youtuberek Anna Šulcová, která letos kralovala anketě o nejpopulárnější tvůrce na sociálních sítích Czech Social Awards.

V ní získala celkem tři ocenění – titul Nejlepší autorka videoblogů, Nejlepší profil na Instagramu a zástupnictví Česka v mezinárodním kole ankety Global Social Awards v květnu příštího roku.

Blogerka Anna Šulcová

Devatenáctiletá blogerka nepotřebné oblečení obvykle rozdá, věnuje na charitu nebo schová na později. „S mojí maminkou sdílíme stejnou velikost oblečení, které si díky tomu můžeme půjčovat. Krabic s oblečením máme plný sklep. Jednou začas je vytáhneme a zpravidla v nich najdeme něco, co se zrovna nosí. Teď jsou to třeba zvířecí vzory,“ vysvětluje Anna, kterou na Instagramu sleduje půl milionu lidí.

Šatník pročistily a věci na akci věnovaly (mimo jiné) herečky Aňa Geislerová, Jitka Schneiderová, moderátorka Zorka Hejdová, zpěvačka Ewa Farna, bývalá biatlonistka Gabriela Koukalová nebo Miss World 2006 Taťána Gregor Brzobohatá.

Právě její nadaci Krása pomoci půjde výtěžek celé akce. Nadace funguje 10 let, v současné době se stará zhruba o 800 seniorů a jejich počet by se měl v budoucnu zdvojnásobit. „S nadací máme velké plány. Loni jsme rozdělili 3,5 milionu korun, letos to bude o milion víc. Na příští rok chceme získat víc jednotlivých dárců. Tahle charitativní akce je pro nás dalším velmi příjemným zdrojem příjmů, máme z toho velkou radost,“ popsala Brzobohatá.

Do aukce věnovala ze svého šatníku mimo jiné tygrované psaníčko od zesnulého módního návrháře Alexandera McQueena, které se na místě symbolicky vydražilo. Vyvolávací cena začínala na pěti tisících korunách, nový majitel za něj nakonec zaplatil 20 tisíc.

Jak jsme zmínili už v úvodu článku, Nadaci Krása pomoci, respektive jejím klientům, můžete pomoci i vy. Oblečení, které nenašlo nové majitele během čtvrtečního charitativního večera, se bude dál prodávat v pražské Pařížské ulici v prostorách bazaru luxusních kabelek Luxury Bags. Právě ten charitativní akci uspořádal, do prodeje věnoval luxusní módu za půl milionu korun a bude pečovat o další průběh akce.

„Věci na prodej budeme průběžně doplňovat, takže kdo by chtěl přispět zajímavými kousky ze svého šatníku, může je přinést právě k nám,“ řekla zakladatelka Luxury Bags Dominika Hampelová s tím, že věci by měly být v dobrém stavu a nepoškozené.

Nadace Krása pomoci pomáhá seniorům, aby mohli dožít důstojně doma ve známém prostředí místo v ústavu. Nabízí odborné sociální poradenství seniorům a jejich blízkým, kontaktní místa má v několika pražských nemocnicích, zařizuje a koordinuje vše kolem domácí péče, zajišťuje i služby psychologa. 

„Naši klienti jsou senioři ve věku mezi 80 a 85 lety, kteří žijí sami, už nejsou z různých důvodů samostatní a potřebují služby domácí péče. Tedy úklid, donášku jídla nebo další pomoc. Oni nebo jejich blízcí se na nás mohou obrátit prostřednictvím kontaktních míst v nemocnicích nebo prostřednictvím praktických lékařů. Pomáháme jim vyřizovat například příspěvek na péči, financujeme pečovatelskou službu, osobní asistenci, máme vlastní službu, která každému klientovi individuálně nastaví domácí služby a péči,“ vyjmenovala ředitelka nadace Michaela Stachová.

Taťána Gregor Brzobohatá a tygrované psaníčko, které se vydražilo za 20 tisíc korun.

Brzobohatá založila nadaci před 10 lety a v současné době zastupuje český neziskový sektor i na půdě OSN. A proč pomáhá právě seniorům? Sama má hodně úzký vztah k prarodičům a dobrý vzor v rodině, jak o ně s láskou a respektem pečovat.

„Senioři si o pomoc mnohdy neumí říct, jejich problémy jsou často skryté, ve společnosti je vůči nim také řada předsudků. Jak se ale ukazuje, stárnoucí populace je velké téma a každá ekonomika budoucnosti na ní bude stát,“ vysvětluje další důvody, proč věnuje energii právě tímto směrem.

Nadace se vedle sociální pomoci snaží přimět firmy, aby seniory neopomíjely. Rozjela osvětovou kampaň, která upozorňuje na to, že 15 procent lidí v důchodovém věku by rádo pracovalo a mají co nabídnout. Seniorům naopak ukazuje možnost, jak se i ve vyšším věku zapojit do společnosti.

foto: Lukáš Petr Tesař

Reklama