Aktuální vydání magazínu Forbes

Ralph Lauren slaví 50 let své značky. Se zákazníky se chce bavit přes aplikaci

Pošli to dál

Značka Ralph Lauren je pro Američany jedním z důkazů, že americký sen se opravdu může stát skutečností.

Její zakladatel, jehož jméno i iniciály značka nese, v průběhu půl století vybudoval z malého byznysu nadnárodní společnost, která mu přinesla jmění ve výši 7,1 miliardy dolarů.

Ano, dalo by se polemizovat o jeho módní kreativitě, nicméně jeho schopnost vytvořit ikonické kousky odkazující na styl amerických Ivy League škol, a především úspěšný marketing (jako jeden z prvních obrandoval své oblečení logem na prsou, a ne z vnitřní strany límečku) z něj dělají nejúspěšnějšího amerického návrháře.

Čtěte také: Tenisková etiketa. Jak a kam je nosit, abyste neudělali módní faux pas

Klasickým a do té doby nudným kouskům jako polo triko, košile či skládaná sukně dal nový život moderním střihem i výraznými barvami, které se spolu s logem hráče póla staly novým must have každého úspěšného muže a ženy, a také stál u zrodu tzv. preppy stylu, který v mnoha obměnách napodobují návrháři každou sezonu dodnes.

Sám Lauren, který firmu vedl od založení značky Ralph Lauren Polo roku 1968, z funkce CEO odstoupil před třemi lety a rozhodl se jako kreativní ředitel dohlížet pouze na módní odkaz značky.

To ale neznamená, že nepřichází s dalšími byznysovými inovacemi. S oslavou padesátého výročí se nyní značka rozhodla vstoupit do další fáze své existence. Pro zákazníky, kteří touží po výrobcích z limitovaných edic a po dalším exkluzivním zboží, nyní vznikla nová aplikace.

„Náš životní styl, to je mnohem víc než jedna kravata, tričko nebo pár kalhot,“ říká Lauren. „Je to kultura lidí, kteří chtějí žít ve světě Ralpha Laurena a identifikovat se s ním. K 50. výročí jsem chtěl přijít s něčím, co umožní sdílet hluboce vnitřní zkušenosti a shrnout hlavní prvky stylu, kterému jsem vždy věřil: jeho osobitost a autenticitu. A to na místě, které je esencí New Yorku – v Central Parku,“ uvedl designér.

Nově spuštěná mobilní aplikace určená pro řadu Polo je bezplatná a má přitáhnout víc zákazníků z řad mileniálů a úzce spojit klientelu se značkou. Aplikace je nyní k dispozici v Severní Americe a do zbytku světa pronikne příští rok.

A nabízí i zákulisní pohled do světa Ralpha Laurena. Například příběh toho, jak baseball formoval život a práci tohoto světového designéra.

„Je to aplikace určená pro nakupování, ale nejen to,“ říká David Lauren, firemní šéf pro inovace, místopředseda představenstva Ralph Lauren Corporation a také nejmladší syn zakladatele firmy. „Náš cíl je vytvořit komunitu, se kterou budeme moci mluvit a vyslechnout si názory zákazníků.“

Zákazníci si v apce mohou prohlédnout aktuální i vintage produkty. K dispozici je také funkce „Zeptej se Ralpha“, která vyzývá fanoušky k pokládání dotazů přímo Ralphu Laurenovi. A můžou rovněž hlasovat o návrzích, třeba o tom, jak by měl vypadat tradiční Laurenův medvídek na dalším svetru.

Další interaktivní funkce, včetně fóra, na němž budou moci lidé z celého světa směňovat produkty značky Ralph Lauren, přibudou v příštích měsících. Podle Laurena by měli všichni, kteří zboží se značkou RL kupují, mít možnost setkávat se navzájem, prodávat a vyměňovat zboží. V aplikaci budou každý týden nové články a videa a také nabídka zboží v limitovaných edicích, které nelze nalézt jinde.

V rámci oslav se Lauren taky spojil s New York Yankees, aby vytvořil řadu s omezeným počtem kusů, která zahrnuje prošívané saténové baseballové bundy, čepice RL 50, kožené baseballové rukavice Wilson Ralph 50th nebo pamětní míček Rawlings.

Čtěte také