Žluté vlaky Radima Jančury se rozjedou do Berlína. Brněnský podnikatel pro Forbes potvrdil, že se brzy chystá vstoupit na železnici v Německu. Plánuje, že jeho vlaky spojí českou a německou metropoli od prosince příštího roku. „Tohle je hlavní trať, turisticky i byznysově atraktivní,“ míní Jančura.

Čtěte také: Plány Petra Kellnera v plzeňské Škodě: Chce navýšit tržby na 20 miliard

Právě pomocí vlaků se chce ubránit konkurenci na silnicích v podobě zelených autobusů FlixBus. Jančura opakovaně prohlašuje, že jeho srdce hoří pro vlaky, a je přesvědčený, že to je doprava budoucnosti. Během dalších let chce do rozvoje vlastní železniční dopravy investovat několik miliard korun.

Sázka na významné a turisticky lákavé metropole se Jančurovi již osvědčuje: od prosince loňského roku jezdí jeho vlaky mezi Prahou a Vídní. Jen za letošní první pololetí využilo nové spoje (čtyři páry denně) na trase Praha–Brno–Vídeň (a zpět) přibližně 480 tisíc lidí.

„Lidé chtějí jezdit vlakem a jsou za to ochotni zaplatit víc,“ říká Jančura. Netají se tím, že vlastní autobusovou dopravu chce provozovat do doby, než vybuduje dostatečně silnou železniční síť.

Jak přesně bude železniční spojení mezi Prahou a Berlínem vypadat, není zatím jasné. Stejně tak ještě není jisté, jestli na této trase bude RegioJet jezdit sám, nebo ve spolupráci s Deutsche Bahn (kterou Jančura preferuje). To by znamenalo, že by žluté vlaky jezdily místo současných spojů Českých drah. „Když na ministerstvu dopravy nepřijmou naši nabídku, budeme jezdit proti Českým drahám,“ říká Jančura.

Rozšiřovat chce svou železniční síť i v Česku. Od prosince mají začít jezdit žluté vlaky i mezi Prahou, Českými Budějovicemi a Českým Krumlovem. I na téhle turisty oblíbené trase tak chce Jančura bojovat proti FlixBusu pomocí vlaků.

Víc o souboji mezi RegioJetem a FlixBusem si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Forbes.