Aktuální vydání magazínu Forbes

Revoluce v šatníku podle Blažka. Kombinujte byznys, růžovou i rock’n’roll

Pošli to dál

Profesionál s mezinárodním rozhledem, který se s lehkostí a elegancí pohybuje doma i na cestách. Muž v dobře padnoucím obleku z kvalitního materiálu, který nepůsobí škrobeně a usedle, ale uvolněně a zároveň se dobře orientuje v současných trendech.

Čtěte také: Česká kabelka, kterou musíte mít: Seatbelt bag baví praktičností i stylem

Jak jdou ale trendy dohromady s klasikou? To už tradičně ukazují italské veletrhy pánské módy jako Pitti Uomo nebo Milano Unica. A právě do Milána jezdí pro inspiraci a materiály designérský tým firmy Blažek, tradiční značky české byznysové elegance.

„Vždycky mám radost, když zákazníci přijmou nějakou novinku,“ říká hlavní designérka firmy Blažek Jana Kuťková, která na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku předvedla novou kolekci značky pro jaro a léto příštího roku. „V minulých sezonách to bylo například zúžení kalhot, posun od širokého střihu ke kónickým kalhotám se šik délkou a zúžením dolní části nohavic.“

Její slova potvrzoval styl návštěvníků, kteří na přehlídku dorazili. Mezi pány převažovaly přesně padnoucí vyštíhlené siluety sak a kratší délky kalhot odhalující kotníky.

Právě na pomezí mezi pánskou a dámskou módou se v poslední době odehrává nejrušnější výměna. Dámská móda si během 20. století téměř kompletně přivlastnila pánský šatník. Absorbovala všechny jeho klasické atributy, od kalhot přes obleky, boty a klobouky až po spodní prádlo ve tvaru boxerských šortek nebo nátělníků.

Z přehlídky kolekce Blažek SS19 na nedávném MBPFW 

Trendové směřování posledních let ukazuje, že teď se k nahlédnutí do skříní opačného pohlaví pomalu odhodlává klasická pánská móda. Nejde o přímočaré vykrádání, ale o pozvolné objevování jednotlivých detailů, které jsou citlivě přenášeny do nového kontextu. Jsou to například vzory a barvy, stejně jako už zmíněné kytičky nebo světlé odstíny, dříve vyhrazené dámské módě.

„Ve světě se už příliš neřeší, jestli je něco pánská, nebo dámská barevnost, palety se prolínají. V naší kolekci se například objevuje růžová, kterou pro naše klienty formulujeme jako lomený odstín červené,“ popisuje diplomacii v prezentaci trendů českým zákazníkům Jana Kuťková.

Vedle trendy inspirací přetrvává i stará dobrá klasika. „Tradiční barvou značky Blažek, nejoblíbenější mezi klienty, zůstává modrá. Vedle klidné tlumené tmavé se objevuje i v nových odstínech modrozelené,“ říká Jana Kuťková.

Z přehlídky kolekce Blažek SS19 na nedávném MBPFW 

Vedle posunu barevnosti můžeme sledovat i změkčení a prodloužení siluety. V kolekci na jaro a léto 2019 bylo několik tunik z lehčích materiálů a také vrstvené transparentní topy, trika a nátělníky.

Renesanci zažívá také pánský šperk v podobě stylového medailonu nebo jiného osobního talismanu zavěšeného kolem krku.

Styling módní přehlídky Blažek v elegantních sálech Colloredo-Mansfeldského paláce v Praze podtrhoval a vysvětloval trendové inspirace. Prvky jako šněrování kolem pasu, kontrastní pasové stuhy nebo průsvitné sakové crop topy byly vytvořeny výhradně pro přehlídku. Tak, aby zdůraznily vývoj a směřování siluety.

Z přehlídky kolekce Blažek SS19 na nedávném MBPFW 

Vedle odkazů na dámskou módu se fashion design i styling značky Blažek vkusně vyrovnaly se streetwearovými trendy. A vše nakonec okořenily nádechem rebelství.

Modelové oblékli oversize trika a topy přes saka nebo ponožky a pantofle s ironickou parafrází názvu značky „BLA BLA“. Na boku se jim jako odkaz na hudební subkultury houpaly řetězy, kterými si své peněženky v zadní kapse jistili už bikeři v 50. letech. Od nich si je později vypůjčila řada hudebních subkultur, od punkerů přes ravery až po grunge.

Jak říká designérka Jana Kuťková, značka Blažek si dává záležet na tom, aby trendy svým zákazníkům předávala srozumitelnou a praktickou formou.

„Na výsledné komerční outfity myslíme už při vytváření základů kolekce. Když pak někoho v obchodě zaujme výrazná košile, ale neví, jak ji zkombinovat, prodavačka mu ukáže doporučený styling podle našeho designérského týmu. Styl zákazníků se díky tomu vyvíjí a lépe přijímají nové impulzy.“

Čtěte také