Největší český online supermarket, který během pandemie koronaviru zažil velmi perné týdny, šlape po rozvolnění pandemických opatření na plyn. Rohlík.cz rozšiřuje své služby do dalších koutů republiky a vylepšuje službu Rohlík Premium: její uživatelé budou mít dopravu vždy zdarma, přednostní odbavení, objednávání bez limitů a patnáctiprocentní slevu na vlastní řadu produktů Bez kompromisů.

Rohlík, evidující v současnosti 450 tisíc aktivních zákazníků, se nedávno rozjel v Ostravě, příští týden přibudou České Budějovice a další města mají následovat v rychlém sledu. Podle Jiřího Rákosníka, šéfa marketingu, by měl Rohlík do konce roku obsadit všechna krajská města – momentálně je k dispozici ve 12 lokalitách včetně Mladé Boleslavi, Liberce, Zlína či Břeclavi.

Zrychlený turbodovoz se týká zatím jen Prahy, o prázdninách se však díky většímu skladu rozběhne i v Brně. Mimochodem, služba se bude škálovat i v hlavním městě, kde na přelomu roku otevře nový automatizovaný sklad v Horních Počernicích.

Rohlík Premium aktuálně čítá 13 tisíc uživatelů, ale vedení, hnané vizí zakladatele a majitele Tomáše Čupra, chce víc. „Zdvojnásobit by bylo málo,“ říká Rákosník k letošním plánům.

„Cíl je pořád stejný. Chceme nabídnout tak pohodlné nakupování, že bude lidem daleko příjemnější nakupovat online. Směřujeme k tomu rychlostí nákupu a celou propozicí, byť naše ambice jsou blíže doručení do 45 minut než aktuálních 90 minut,“ dodává Tomáš Čupr, který zkraje června předal vedení českého Rohlíku někdejšímu šéfovi Aholdu Petru Pavlíkovi, aby se sám mohl věnovat zahraniční expanzi.

Vylepšení služby Rohlík Premium bylo v plánu už během jara, koronavirus ovšem relaunch o pár týdnů posunul. Stále jde o placenou službu: měsíčně vyjde na 199 korun nebo 1999 korun ročně a svým uživatelům dále nabízí přístup k exkluzivnímu zboží, přednostní dovolání do call centra nebo také dovoz i v době vysoké poptávky, kdy si lze normálně objednat až na další dny. Pokud je objednávka provedena do páté hodiny odpolední, Rohlík garantuje dodání ještě týž den.

Nejsou tu ani limity na maximální nebo minimální objednávku – objednat si můžete klidně jenom ten jediný rohlík –, a při reklamaci je navíc členům prémiového klubu vrácen dvojnásobek peněz.

Rohlík naopak zavřel službu Suchý rohlík, kterou rozjel během vrcholící koronakrize. Umožňovala nakupovat všem zákazníkům v celém Česku trvanlivé potraviny a drogerii s doručením druhý den od objednání. Management firmy si vyhodnotil, že další rozvoj projektu by zabral příliš mnoho energie i soustředění.