Na délku má 11 metrů a skláři z Nového Boru na něm pracovali sedm měsíců. „Každý rok uděláme 200 až 300 projektů na míru, a když si je vyhodnocujeme, řadíme je buď kategorie, že jsme na ně středně hrdí, nebo hodně hrdí. A tenhle patří určitě do té druhé kategorie,“ usměje se Leon Jakimič.

Majitel sklářské značky Lasvit stojí v novém butiku hodinářství Rolex v Pařížské ulici v Praze a to, o čem s pýchou mluví, je lustr, který si Rolex u Lasvitu objednal. Jmenuje se Světlo a čas a je složený ze 612 křišťálových prizmat, tedy jakýchsi dlouhých skleněných tyčí visících ze stropu.

„Každá je ručně broušená a unikátní na tom je, že nejsou ze stropu zavěšené, jak u podobných lustrů bývá obvyklé, ale jsou do stropu přímo zapuštěné, takže se v průvanu nebudou hýbat. Vymyslet to technologicky bylo extrémně náročné,“ ukazuje nadšeně Jakimič.

Podobná spolupráce české značky s Rolexem není úplně výjimečná, Lasvit dělal například lustr i pro jeho obří třípatrový butik v Dubaji. Ale to, že si ho švýcarská hodinářská značka vybrala i pro Prahu, je ocenění nejen pro Jakimiče, ale i pro samotnou českou metropoli.

Praha je totiž vedle Paříže, Berlína a Londýna jedním ze čtyř evropských měst, kde má Rolex podobně velkorysou prodejnu. Ta původní stála na stejném místě na rohu ulic Pařížská a Široká od roku 2012, svojí rozlohou však byla sotva poloviční. Letos v létě ale prošla velkou rekonstrukcí a dnes se po dvou měsících znovu otevřela už ve své „nafouknuté“ podobě.

„Rolex pro nás vždy byl brand, který jsme hrozně chtěli mít v portfoliu, a to, že jsme jedním ze čtyř butiků v Evropě, které mají tenhle design, je pro nás ohromná pocta,“ říká Tamara Kotvalová, majitelka firmy Carollinum, které butik Rolexu patří.

Carollinum začalo v Praze prodávat hodinky Rolex v roce 2002, o dva roky později získalo zastoupení Rolexu pro Česko a o 10 let později mu švýcarská značka dovolila otevřít první butik. Ten má po rekonstrukci plochu 160 metrů čtverečních, na kterých kvůli lepšímu privátnímu přístupu vzniklo i několik soukromých salonků.

U vchodu je po pravé straně smaragdová vodní stěna s motivem vln, která odkazuje na ikonický Oyster, první vodotěsné náramkové hodinky na světě, na stěnách se pak mísí textury z hnědého ořechového dřeva s béžově zbarveným kamenem a ručně vytvořenými štukaturami.

Rolex patří ve světě drahých luxusních hodinek mezi nejméně otevřené značky, firma neposkytuje rozhovory a nezveřejňuje svoje prodejní výsledky, a přestože Kotvalová tuhle tajnůstkářskou politiku do puntíku dodržuje, je evidentní, že si Praha v centrále Rolexu vysloužila takovou pozornost díky prodejním úspěchům.