Hotel InterContinental bude od příštího roku Fairmont. Luxusní řetězec jej bude provozovat nejméně příštích 25 let. Kanaďan Chris Cahill, který značku Fairmont celosvětově řídí v rámci skupiny Accor, nám v rozhovoru vysvětlil, proč se rozhodli do Prahy vstoupit a jak se jim jednalo s českými miliardáři, kteří budovu vlastní.

Proč jste si vybrali pro vstup na český trh právě hotel InterContinental?

Když se podíváte na značku Fairmont na globální úrovni, všechny naše budovy mají velmi osobitý charakter a jde vždy o velmi prominentní místa. Podívejte se na hotel Plaza v New Yorku nebo Savoy v Londýně, Fairmont Peace Hotel v Šanghaji… Stejně tak v Praze nenajdete asi prominentnější hotel než tento. Zajímal nás už dříve. Ale až po nedávné změně majitele se nám otevřela atraktivní možnost hotel provozovat.

Opouštíte přitom značku InterContinental, která je přece jen symbolem této budovy…

Prozatím dostane hotel jméno Golden Prague Hotel managed by Fairmont. Zatím. Ale máme velké plány s renovací a úpravami hotelu, tak aby splnil naše představy. Po jejich naplnění se název změní na Fairmont Golden Prague Hotel.

Co všechno kromě názvu chcete změnit? Jaké hlavní plány s hotelem máte?

Jedna z věcí, které Fairmont umí velmi dobře, je zachování lokálního rázu hotelu, abychom dokázali oslovit místní klientelu. Myslím tím zejména v oblasti nejrůznějších služeb, v oblasti kvalitního jídla a pití. To všechno budujeme s ohledem na místní prostředí.

I pro zahraniční hosty je důležité, aby místo mělo lokální charakter. Proto přece do Prahy cestují. Máme společně s majiteli budovy velké plány v okolí hotelu, vzniká projekt na využití sousední plazy. Majitelé jsou v tomto ohledu velmi aktivní, je z nich cítit velká vášeň pro danou lokalitu. To je skvělý předpoklad pro naši spolupráci.

Takže budete s R2G spolupracovat i na chystaném projektu v okolí hotelu?

Určitě ano. Jako luxusní hotelová značka máme velké zázemí odborníků na design, na technická řešení podobných projektů a další. Ty bychom určitě rádi zapojili do diskuse s poradci pracujícími pro majitele. Společně se budeme bavit o tom, jak tento krásný hotel, který představuje zavazující kulturní odkaz, rozvíjet. Máme spoustu vizí a určitě zabere nějaký čas je realizovat. Bude to dlouhý proces.

V podobných budovách není snadné provádět velké změny a modernizovat je. Máte s podobnými případy zkušenosti?

Náš první hotel pochází z roku 1888. Máme mnoho hotelů, které jsou více než 100 let staré. Aktuálně prochází renovací třeba hotel Fairmont Royal York v Torontu. Památkově chráněný hotel se 1400 pokoji. Plaza v New Yorku je památkově chráněná budova, Savoy v Londýně také.

Většina našich hotelů jsou historické budovy, jde o nedílnou součást toho, kdo jsme a co děláme. Vždy ale pracujeme v souladu s památkáři, neničíme, nepřestavujeme, ale zachováváme krásná historická místa.

Vstupní hala Fairmont Royal Yorku v Torontu

Jak se vám jednalo s českými majiteli hotelu? Přece jen jsou to tři výrazné figury českého byznysu, jedni z nejbohatších Čechů…

Fairmont se pohybuje v nejvyšší kategorii hotelového byznysu, a tedy i v nejvyšší kategorii velkých unikátních nemovitostí. To znamená, že běžně jednáme s bohatými podnikateli a jejich rodinami. Naopak málokdy jednáme s korporátními entitami. V tomto ohledu to pro nás není nic nového. Myslím, že díky tomu dobře rozumíme jejich představám. Bylo pro nás snazší najít společnou řeč. Rychle jsme se navzájem poznali a pochopili.

Proč si tedy myslíte, že z těch 11 nabídek si pánové vybrali právě Fairmont?

To je otázka spíše na ně. Mohl bych tu spekulovat, ale když se podíváte na naše portfolio hotelů, je evidentní, že tento hotel do něj přesně pasuje. Podívejte se na Fairmont v Monte Carlu, tamní ikonu, nebo na náš hotel v Hamburku. Tato budova v Praze je přesně ono. Svým místem, historií, svou pozicí na trhu, stylem.

Co si vůbec myslíte o pražském hotelovém trhu?

Praha je po mnoho let velmi populární destinací. A to jak pro turisty, tak také pro samotné hotelové operátory. Je to místo se zajímavou byznysovou perspektivou, a jsem proto moc rád, že tu můžeme provozovat ten nejlepší hotel na nejlepším místě v centru města.

Souvisí váš vstup do Prahy s nějakou novou globální strategií skupiny?

Aktuálně rosteme zejména v Asii a na Blízkém východě – v Evropě v současnosti není úplně snadné najít ta správná místa a vhodné nemovitosti. Zejména v naší, nejvyšší kategorii. Zde se díváme jen na skutečně výjimečné příležitosti. Což je právě případ InterContinentalu. Nešlo odolat!

Vydání Forbesu Lesapán

Exkluzivní trojrozhovor s majiteli InterContinentalu, českými miliardáři Oldřichem Šlemrem, Pavlem Baudišem a Eduardem Kučerou, čtěte v prosincovém vydání magazínu Forbes.