Zatímco starší ročníky vnímají úspěch optikou konzervativních hodnot, generace zoomerů, tedy lidí narozených od poloviny 90. let dále, vidí příležitost k byznysu i tam, kde by to dříve narozené nenapadlo.

Některé projekty se nám mohou jevit jako poměrně uhozené nebo bez hlubší vize, nicméně jejich úspěch lze posoudit až s časem. Následující realizace ale ceníme tady a teď – za to, že našly díru na trhu.

Čistírna tenisek Foot Care

Tenisky teď nosí všichni. Od Baracka Obamy přes milionáře ze Silicon Valley až po pubescenty. Takzvaná sneakers kultura vytvořila také poptávku pro to, aby tenisky vypadaly stále čistě. Zatímco v sousedním Berlíně najdete čistírnu tenisek s malou nadsázkou na každém rohu, v Česku se jedná o koncept stále poměrně novátorský.

První čistírna tenisek u nás se nachází v Brně, boty zbavuje nečistot ručně a kurýrem je ochotná poslat je po celé republice. Za příplatek si můžete nechat vybělit nebo nabarvit podrážky.

Selfie Market

Honba za dokonalým autoportrétem je dnes běžnou normou, ale proč si složitě hledat kulisy ke svým selfie, když stačí zajít do expozice, která vám dopřeje to nejfotogeničtější pozadí. Vybrat si můžete z celkem 50 scenerií, ve kterých můžete pózovat jako Superman nebo kosmonaut.

Kouč zbavující závislosti na seznamovacích aplikacích

Na Instagramu meetoffline.cz si zabookujete čas, ve kterém se s vámi sejde vztahový kouč Míra Podorský. Původní profesí UX designér se dnes hlásí k odkazu psychologa Philipa Zimbarda a slibuje, že vás zbaví strachu z oslovování lidí v reálném světě.

Pracuje s těmi, kteří jsou závislí na seznamovacích aplikacích typu Tinderu a mají obavy z kontaktů mimo displej obrazovky mobilu. „Díky mé výuce už se nebudete muset zdržovat s nudnými konverzacemi ani se děsit fotek penisů,“ slibuje Podorský, který svůj sociální um piloval dlouhodobým pobytem ve Španělsku.