Aktuální vydání magazínu Forbes

Dva v jednom. Fruitisimo se žení s dalšími zdravými řetězci

Pošli to dál

Český prodejce zmrzliny a ovocných šťáv je na 75 místech v Česku a chce být vidět ještě víc. Pro další expanzi zvolilo Fruitisimo na českém trhu netradiční cestu takzvané doublefranšízy – spojuje se s dalšími českými podniky podobné filozofie a otevírají společné obchody. Věří, že dvě značky na jednom hřišti si pomohou v růstu.

Nejnovějším partnerem jeho řetězce se nyní stalo salátové bistro Puzzle Salads. „Rozhodli jsme se udělat první společnou prodejnu v pražských Stodůlkách v areálu City West,“ říká většinový majitel Fruitisima Jan Hummel. Příští rok společně otevřou další tři prodejny, v nichž se rozdělí prostor pro zeleninovou a ovocnou část.

„Obchodní propojení s Fruitisimem je pro nás možnost oslovit více zákazníků a současně do budoucna společně expandovat do nových lokalit,“ doplňuje zakladatel Puzzle Salads Stanislav Štrobl.

Čtěte také: Investor Ondřej Fryc vstupuje do sítě ovocných barů Fruitisimo

Fruitisimo v září odstartovalo také spolupráci se sítí zdravých a ekologických potravin sítě Sklizeno, kterou vlastní podnikatel Petr Borkovec. Zatím otevřeli jednu společnou prodejnu, ale vzniknout mají zkraje roku tři nové na zcela nových místech.

Řetězec na manželský model sází. „Je to výhodné, automaticky se zvedne rentabilita prostor a zároveň se nemusíte starat o celé místo,“ vysvětluje Jan Hummel (na fotce). „Navíc je to koncept, který funguje v kancelářských lokalitách, jsme ho schopni rychle rozmnožit a uzpůsobit velikostí,“ doplňuje.

Při posledním velkém rozhovoru pro Forbes v létě letošního roku popisoval zakladatel Fruitisima Jan Hummel, že pro růst jídelních konceptů je nejpříhodnější doba. Zdravá výživa táhne konzumenty napříč věkovými skupinami i povoláními a gastronomii v různých podobách se obecně daří. „Zároveň musíme zúročit to, že nemáme ani venku příliš konkurence,“ uvedl. Model doublefranšízy měl už tehdy v hlavě.

Aplikovat by ho teď chtěl i v zahraničí. První vlaštovkou je spolupráce s benzinovými stanicemi Shell, na níž se v polovině letošního roku Fruitisimo dohodlo pro Česko a postupně i pro další evropské země. Ovocný stánek je zatím na sedmi českých pumpách.

Jan Hummel tráví poslední dobou hodně času na cestách. Spolu s druhým akcionářem Frutisima Ondřejem Frycem objíždí země, kde se chce Fruitisimo usadit. Na dohled je první obchod v Moskvě, příští týden mají majitelé podepisovat smlouvu s německým obchodním centrem, detaily nechtějí zatím specifikovat.

Ve hře je také spolupráce v Rumunsku a Polsku. Velkým snem zakladatele Fruitisima je dostat se na americký trh.

Čtěte také