Plošné snížení odměn, rozloučení se s pár kolegy a naprosté otočení hlavní nabídky. Slevomat je jednou z celé řady firem, které koronavirová pandemie zasáhla relativně silně.

„V březnu jsme byli oproti plánu minus 68 procent,“ hlásí šéf největšího českého zážitkového portálu Ladislav Veselý a dodává, že z velké části je to dáno také storny a refundacemi.

Běžně je základem byznysu Slevomatu cestování, které je však z pochopitelných důvodů sraženo k zemi, a tak se momentálním pilířem nabídky stalo zboží.

Na úvodní stránce Slevomatu vás tak nyní nepřivítá wellness pobyt, ale antibakteriální gel, předplatné časopisu a trvanlivé potraviny. „Pozitivní je, že i navýšené plány prodeje zboží v těchto dnech přeplňujeme o desítky procent,“ podotýká Veselý s tím, že experimentují i s gastronomií – od rozvozu přes hladová okna až po online degustace vín.

Úplnou novinkou, též zaujímající přední místo na úvodní straně, je projekt Díky zdravotníkům. Čerstvě spuštěná iniciativa má ambici vybrat minimálně milion korun, za které nakoupí vouchery u malých firem a věnuje je lékářům, zdravotním sestrám či záchranářům.

„Jakmile situace poleví a tyto podniky budou zase otevřené, vezmeme vouchery a jménem našich zákazníků je doručíme přímo do rukou lékařů, zdravotních sester a záchranářů,“ přibližuje novinku Veselý. Vouchery, z nichž si firma samozřejmě nenechává žádnou provizi, nakoupí přímo u svých partnerů, kteří se aktuálně potýkají s nedostatkem poptávky.

Veselý zároveň zdůrazňuje, že se ve Slevomatu už nyní chystají na velký náběh, který si slibují od domácího cestování. „Věřím, že se léto v nějakém režimu uvolní. Bude to silná kampaň a vše si vezmeme zpět,“ uzavírá.