Jeden z nejrychleji rostoucích španělských startupů současnosti míří do Česka. Síť online prádelen a čistíren Mr Jeff má v Evropě už na 100 poboček a nyní vstupuje i do Česka. Firma, kterou založili před čtyřmi lety ve Valencii tři mladí podnikatelé Eloi Gómez, Adrián Lorenzo a Rubén Muñoz, funguje pomocí franšíz a její zakladatelé doufají, že se jí podaří prosadit i na českém trhu.

Funguje jednoduše: pomocí aplikace nebo na webu startupu si člověk objedná místo a čas vyzvednutí oblečení, pro které přijede kurýr a do 48 hodin hotovou zakázku doručí zpátky. V Česku přitom už působí několik společností, jako je třeba We Hate Ironing nebo Cleany.cz, které nabízejí podobnou službu, a oblečení navíc dodávají zpátky během jednoho dne.

Na rozdíl od nich ale Mr Jeff, který funguje ve 40 zemích a jehož franšíza patří k nejrychleji rostoucím na světě, nabízí kromě jednorázového praní i měsíční balíčky pro pravidelné zákazníky. Za 720 nebo tisíc korun (podle množství oblečení) si člověk může koupit měsíční předplatné na praní a žehlení oblečení. Mr Jeff navíc míří i mimo Prahu, kde se zatím prádelny se zajištěním vyzvednutí a doručení ještě neprosadily.

„Teď se zaměřujeme na města s víc než 100 tisíci obyvateli,“ uvádí Eloi Gómez, generální ředitel a spoluzakladatel Mr Jeffa. Na zařízení a vybavení pobočky Mr Jeffa se počítá se vstupními náklady téměř 600 tisíc korun a podle Gómeze je ve většině zemí běžná návratnost okolo 16 měsíců.

Diego Moya, Eloi Gómez a Kiko Medina ze startupu Mr Jeff. Foto: Mr Jeff

Samotný startup si bere z prodejů přes aplikaci pětiprocentní poplatek. Jak velký má nyní obrat, firma nechtěla zveřejnit. Uvádí ale, že ji využívá okolo milionu lidí. Jisté je, že mladé trojici z Valencie věří i investoři: Mr Jeff totiž letos získal na expanzi do dalších zemí od fondů All Iron Ventures a Addventure Fund investici přesahující čtvrt miliardy korun. Firma má například 10 poboček v Polsku, stejný počet v Maďarsku a kromě Evropy působí i v Asii, Africe a Jižní Americe.

Vedle čistíren začíná Mr Jeff rozšiřovat své služby i do segmentu kosmetických salonů a fitness center, které jsou stejně jako čistírny založené na franšízách. Během několika měsíců chce mladá španělská firma vstoupit na český trh i s těmito službami.