Co má společného Hotel Café Royal umístěný v srdci Londýna a pařížská značka parfémů Givenchy? Jsou ztělesněním okázalosti.

Obě značky navíc mají stejnou filozofii – luxus vnímají jako něco ze své podstaty smyslného. Na počest uvedení nejnovější kolekce parfémů L’Atelier de Givenchy představí londýnský hotel deset nových koktejlů. Spolupráce ztělesňuje spojení smyslů: zraku, čichu i chuti.

S nápadem přišel manažer hotelového baru Derren King. King se snažil docílit pečlivého promítnutí rozmanité škály vůní, ze které kolekce Givenchy sestává, do drinků.

King pracoval s každým parfémem, aby se trefil do správné chuťové noty. Výsledkem jeho opatrného balancování je posilující selekce koktejlů, která v sobě míchá květinové a letní chutě a vůně s plnějšími, opojnými alternativami.

Lákavé množství možností na nápojovém lístku zahrnuje mimo jiné Chypre Caresse – směs londýnského suchého ginu Slingsby, čerstvě vymačkaného grepu, agávového sirupu a likéru Peychaud’s, prosecca a třešňového likéru Maraschino. Další drink pod jménem Oud Flamboyant se servíruje s lehkým kouřem, včelím plástem, whisky Nikka Coffey Grain, ledovým čajem Coconut Noir, manukovým medem a skořicí. Koktejlová podoba nejnovějšího přírůstku parfémů Iris Harmonique je letním mixem Ketel One Vodky s příchutí kokosu, kumkvatového likéru a pomerančové kůry.

Koktejly jsou zdobené zelenými ozdobami a podávané v zelených sklenicích, jak je pro Green Bar Hotelu Royal typické. To vše jako počest londýnské tradici používání zeleně ve výrobě ginu a míchání koktejlů.

Pro zapojení všech smyslů jsou parfémy vystavené za barem, aby si návštěvníci mohli vychutnat jednotlivá aromata a aby se podle nich mohli orientovat při výběru koktejlů. Barmani navíc poskytnou detailní informace o voňavkách přeměněných v koktejly. Každý drink si tu cení na 15 liber, zhruba 480 korun, a všechny existují i v nealkoholické variantě.

Spolupráce Hotel Café Royal a Parfums Givenchy je vskutku plodná. Není to ale poprvé, kdy se spolčily vůně s chutěmi, aby tak daly vzniknout koktejlům, jež napodobovaly parfémy.

Barman Arnd Henning Heissen před dvěma lety založil první bar Frangrances věnovaný spojení voňavek a drinků v berlínském hotelu Ritz Carlton. „Parfém někdy dokáže říct víc než tisíc slov, a když se nám podaří přetransformovat aspoň dvě třetiny emocí vůně do drinku, je to umění. Je to jako tekutá socha,“ říká původce myšlenky, který strávil dekádu před otevřením baru načítáním knih o parfémech a nasáváním informací od odborníků z oboru.

Heissen navíc říká, že když mu host baru řekne svůj oblíbený parfém, je na základě znalosti ingrediencí schopný vytvořit jeho koktejlovou podobu. „A to nás pak někdy hosté při odchodu objímají,“ směje se.