skip to main content
Český byznys

Spojit se pro správnou věc. Česká technologická špička pomůže v boji s koronavirem

2 minuty čtení

„Je to jednoduché – vidíme, že stát nestíhá či nemá kapacity, tak chceme pomoci,“ hlásí jeden ze zakladatelů technologické společnosti Keboola Pavel Doležal jen pár minut předtím, než se skupina podnikatelů, zastoupená dále Janem Bartou nebo Pavlem Zimou, sešla s premiérem Babišem a zmocněncem pro digitalizaci Vladimírem Dzurillou.

Šikovní lidé pohybující se v technologicko-startupové komunitě se zkrátka rozhodli přiložit ruce k dílu a nabídnout státu své služby a mozky.

„Koronavirus porazíme tím, že všechny najednou otestujeme… A za tři dny znovu. Z toho vypadne, kdo je nakažený a kdo ne. To ale nejde, takže co s tím? Data!“ soudí Doležalův spoluzakládající parťák Petr Šimeček.

„Potřebujeme spoustu dat, potřebujeme chytré aplikace pro záchranné složky, potřebujeme chvíli kašlat na GDPR, spatial analytiku, data ze zdravotnictví, chytrá call centra, moderní rozhraní pro občany. Včera bylo pozdě,“ rozvádí svou myšlenku.

Datová mapa vznikla skrze spolupráci Kebooly a Clever Maps.

Půl hodiny od zveřejnění výzvy se prý přihlásila téměř stovka dobrovolníků. Společně s další iniciativou Česko.Digital, za kterou stojí Jakub Nešetřil, se očekávají stovky přihlášených.

Kromě výše zmíněných už pomoc přislíbil například Tomáš Vondráček, který o sobě dal vědět hackathonem pro e-shop s dálničními známkami, zakladatel datového (a dnes již exitovaného) startupu Stories Filip Doušek a zástupci firem jako Alza, Liftago, Seznam nebo Mall.

Reklama

První vlaštovkou, za níž stojí společnosti CleverMaps a právě Keboola, je datová mapa, kde můžete sledovat různé údaje od počtu nakažených v jednotlivých zemích až po vliv na HDP.

Ambice jakéhosi podnikatelského konsorcia ale míří mnohem výš. Po schůzce s Babišem je vytyčených cílů hned několik, jako například trasování lidí.

Je potřeba lépe cílit testovací sety na koronavirus.

„Ve hře jsou data od mobilních operátorů a z mobilních aplikací, kde je cílem osobu, která přišla do styku s někým nakaženým, skrze hygienu upozornit, ať jde na testy,“ popisuje Petr Šimeček a dodává, že je potřeba lépe cílit testovací sety, kterých po neděli dorazí první vlna v objemu 100 tisíc kusů.

Byznysmeni dále pomohou s postavením call centra, které rozliší rozsah problémů volajících, a sníží tak nápor na hygieniky. „Každý se dovolá a dostane informace,“ podotýká Šimeček.

V neposlední řadě pak Seznam nabídl svou úvodní stranu jako komunikační kanál, aby v případě náporu nepadaly ministerské weby. Zdravá iniciativa dává naději na brzy zase uzdravené Česko.

Reklama
Reklama
Reklama