skip to main content
E-commerce

Spokojený pes, spokojený investor. Janov vstoupil do chovatelského e-shopu, tentokrát bez Babiše

2 minutý čtení

Do rozjetého online obchodu s krmivem a chovatelskými potřebami Spokojený pes majetkově vstoupil Jozef Janov, investor historicky spjatý s Pentou. Janov je řídícím partnerem holdingu Hartenberg Capital, spravujícího zejména miliardy premiéra Andreje Babiše, ale v případě Spokojeného psa jde o investici soukromou. 

„Je to čistě osobní investice. Na Hartenberg je to přece jen ještě malé, a proto jsem se rozhodl do e-shopu vstoupit jako fyzická osoba,“ vysvětluje investor, který by měl v projektu podnikatelky Soni Fialkové získat 51 procent.

Zbytek si ponechají současní akcionáři, kterými jsou kromě Fialkové také její muž Tomáš a programátor Jan Svoboda. Obchod bude posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

O Fialkových se v e-commerce komunitě ví, že nejsou velkými fanoušky Andreje Babiše – to prý ale přímo nesouvisí s tím, že firma míří mimo Hartenberg, což kromě Janova potvrzuje i Fialková.

„Není to akce zčistajasna. S Jozefem se bavíme asi dva roky o různých možnostech spolupráce. Tohle je výsledek,“ vysvětluje podnikatelka, která ve Spokojeném psovi vybudovala jednoho z největších online obchodníků ve své kategorii na trhu. „Jako člověka i jako odborníka si Jozefa vážím, je to profík, a jak se říká, sedli jsme si.“

Soňa Fialková | Foto Libor Fojtík

Firma roste v tržbách každý rok dvouciferným tempem a její obrat v loňském roce překročil 400 milionů korun. Hlavními konkurenty jsou Mall.cz, německý Zoohit nebo české Profizoo a Superzoo. Cenu obchodu ani jedna ze stran nechtěla komentovat, ale podle odhadů z trhu transakce ocenila Spokojeného psa na vyšší desítky milionů korun.

„Firma je velmi dobře zainvestovaná a prakticky od začátku zisková. Moc se těším na spolupráci. Expanduje na Slovensko a vyhlíží další trhy. Má obrovský potenciál,“ pochvaluje si Janov, který už v Pentě platil za odborníka na retail, když měl na starosti třeba významný projekt obchodů Žabka, polský Empik či sázkovou kancelář Fortuna.

Na e-commerce se zaměřil také v rámci Hartenbergu: do fondu koupil třeba online obchodníka se spodním prádlem Astratex a spolupracuje také s digitální agenturou Acomware, kterou před pěti lety koupila Mafra ze sesterského holdingu Agrofert. Jádrem byznysu Hartenbergu nicméně zůstává zdravotnictví.

Fialková si změnu pochvaluje. „Tohle nás může posunout hodně kupředu. Jozef přináší svůj pohled a zkušenosti, které jsou o úroveň nad těmi našimi. Přestože na nás určitě nebude mít tolik času, firmě dá jeho přítomnost hodně,“ dodává Fialková, která aktuálně plánuje vybudování nového skladu, investuje do vlastní dopravy a expresní služby Rychlý pes, skrze kterou firma garantuje dodání v den objednávky.