skip to main content
Startupy

Školáci rozjeli web pro seniory. Propojí je s lidmi, kteří jim pomůžou

2 minuty čtení

Brnu se někdy přezdívá české Silicon Valley. Tamní startupové rojení se ovšem netýká jen studentů a absolventů univerzit, ale i žáků základních a středních škol. A zvláštní pozici v této souvislosti zaujímá spolumajitelka EKO Gymnázia Sylvie Schmiedová – právě ona dovedla už druhý žákovský tým k vítězství v soutěži iKid, kterou pořádají konzultanti z KPMG a která je určena právě podnikavým školákům z celého Česka.

Zatímco loni vyhrál tým s projektem Pocket Shares, který seznamoval děti formou burzovní hry se světem akcií, letos u poroty bodovala sociální služba Helpness. Jde o webovou stránku, která pomáhá propojovat ty, kdo potřebují pomoct, s těmi, kteří pomoct chtějí.

„Cílem je propojovat generace a tvořit komunitu, která si pomáhá. Na provoz získáváme prostředky prodejem DobroBoxů – balíčků s výrobky vyrobenými seniory,“ popisuje myšlenku projektu Sylvie Schmiedová. A s odkazem na loňské laureáty dodává: „Ve škole vidíme, jak velký posun udělali žáci, kteří se do iKidu zapojili.“

Helpness je zaměřený především na starší lidi, gymnázium kvůli tomu už navázalo spolupráci i s místním domovem pro seniory. Zájemci o pomáhání mají na výběr dvě cesty – jednak si mohou koupit za 299 korun balíček DobroBox, ve kterém najdou výrobek od seniorů a pohlednici, aby jim mohli poděkovat, jednak se mohou přihlásit, že chtějí někomu fyzicky pomoct. Nabízí se třeba venčení psa, vyřízení formalit, vycházka…

Aktuální vydání magazínu
H20. Jak nedostatek vody promění Česko
Forbes NEXT léto 2019

Jedním z lidí, kteří středoškolákům se službou Helpness pomáhali, byl Vojtěch Krmíček z Jihomoravského inovačního centra: „Překvapilo mě, jak velký kus cesty dokázaly děti za pár měsíců ujít – od vymyšlení nápadu a jeho ověření až po reálné rozjetí projektu a skutečné propojení lidí, kteří potřebují pomoci a chtějí pomáhat, a i několik prodaných DobroBoxů.“

Společenská prospěšnost byla vůbec tento rok v soutěži iKid v kurzu – na druhém místě skončila pražská ZŠ Ohradní s aplikací iDys, která pomáhá dětem se specifickými poruchami učení, jako jsou dyslexie nebo dysgrafie. Každá pomůcka má svého garanta, který odpovídá za správnost. Pomůcky si mohou žáci vytisknout a používat je jako výukové karty. Projekt nyní běží v testovací fázi, od září by se měl spustit naplno.