skip to main content
Auta

Superb je poprvé terénní, verze do zásuvky bude jezdit čistě na elektřinu až stotřicítkou

2 minuty čtení

Modernizovaná Škoda Superb, která se právě začíná prodávat, poprvé ve své třígenerační historii dostala terénní verzi Scout. Ta se drží klasického oplastování boků, podběhů a podvozku, které je známé z dalších modelů Scout od Škody, zároveň má o 1,5 centimetru vyšší podvozek, pohon všech kol a do interiéru dostala imitaci dřevěného obložení. Pravda, nepříliš přesvědčivou. Spravit chuť si lze ale například u větší dobíjecí přihrádky na mobily, která se prý přizpůsobuje trendu rostoucích telefonů.

„Vůz kombinuje vylepšený design, nejmodernější technologie a asistenční systémy. A modelem Scout oslovíme další cílové skupiny,“ uvedl k prezentaci nové Škody Superb, která měla jízdní premiéru tento týden, šéf Škody Auto Bernhard Maier.

Škoda Superb Scout s nápisem místo loga na zádi

Auto má především nová, užší a zamračenější přední světla, na zadní kapotě už chybí okřídlený znak  a místo něj se přes celý kufr táhne nápis Škoda. Z nových technologií dostal superb poprvé v mladoboleslavské produkci chytré LED matrixové světlomety, které umožňují stále svítit „dálkovými“ bez toho, aby oslňovaly protijedoucí vozy, a prediktivní adaptivní tempomat, jenž čerpá data nejen z kamery na čelním skle, ale také z navigace. V případě indispozice řidiče tak umí systém sám auto bezpečně zastavit třeba na kraji dálnice.

Nový superb jezdí stejně plavně jako jeho dosavadní verze, byť ve zvýšené verzi Scout je ještě o něco měkčí a pohodlnější. Dlouhý rozvor znamená stabilitu a při ostřejší jízdě jeho postupné skládání do zatáček. Nejsilnější je v nabídce zatím benzinový dvoulitr o výkonu 272 koní, nejsilnější diesel potom dává 190 koní.

Interiér nového modelu Scout

Výkonově mezi těmito verzemi bude stát plug-in hybrid, tedy první škodovka, kterou půjde dobíjet ze zásuvky. Ten má 218 koní a jeho výroba začne nabíhat letos po prázdninách. První zákazníci by se tak hybridu měli dočkat na počátku příštího roku. Superb s označením iV bude mít benzinový motor 1,4 TSi a k němu elektromotor o výkonu 85 kW. Pod zadními sedačkami bude baterie s kapacitou 13,6 kWh, která umožní dojezd čistě na elektřinu zhruba 55 kilometrů, přičemž rychlost může být až 130 km/h. Teprve při jejím překročení se přidá spalovací motor.

Škoda Superb Laurin & Klement

Z klasické zásuvky by měla být baterie dobita přibližně za pět hodin, s rychlejším „wallboxem“ to půjde pod čtyři hodiny. K dispozici přitom bude i řekněme nouzový režim, při němž baterie půjde dočerpat přímo spalováním benzinu přes klasický motor například v případě, že by řidič potřeboval vjet do bezemisní městské zóny, ale už mu nezbývala potřebná elektřina. Ekonomicky to ale nedává smysl. Na druhou stranu si vůz bude umět sám průběžně řídit dobíjení baterie tak, aby optimálně využíval výkon spalovacího motoru.

Ceny plug-in hybridu zatím nebyly oznámeny, stejně tak jeho představení na silnici proběhne až na podzim, samotný faceliftovaný superb ale mírně zlevnil. Základní verze Ambition začíná na 689 tisících, což je o 35 tisíc korun méně než dosud. Superb Scout stojí od jednoho milionu výše.

Matrixové LED světlomety na verzi Laurin & Klement

Celkem chce automobilka s novým superbem překonat hranici 1,5 milionu prodaných kusů, měřeno od počátku jeho výroby v roce 2001. Zatím se totiž vlajkových lodí Škody Auto prodalo za posledních 18 let 1,280 milionu. Hlavními trhy superbů vyráběných v Česku jsou Británie, Německo a Polsko, přičemž zákazníci mírně preferují verze combi (54 procent), dieselové motory (68 procent) a černou barvu (24 procent). Nejvíc se jich prodá na čínském trhu, loni to bylo 43 tisíc, ale tyto vozy jsou vyráběny přímo v Číně.