skip to main content
Byznys

T-Mobile, Air Bank a E.ON věnují reklamní čas v televizi na propagaci nošení roušek

2 minuty čtení

Noste roušky a buďte doma. To je hlavní poselství kampaně, která už brzy vletí na televizní obrazovky kvůli pandemii koronaviru. Vysílací čas ovšem neplatí ministerstvo zdravotnictví, nýbrž velké firmy, které pro kampaň #ChránímTebe věnovaly své zaplacené reklamní sloty. Konkrétně jde o Air Bank, E.ON a T-Mobile, přičemž tvůrci doufají, že se zapojí i další společnosti. (Update – ve středu se přidala například Česká spořitelna.)

Za kampaní stojí reklamní stratég Tomáš Mrkvička se skupinou spřízněných marketingových expertů, například režisérem Martinem Přikrylem, kreativcem Markem Linhartem či grafickým designérem Lumírem Kajnarem.

„Děláme to jako soukromé osoby z přesvědčení a ve svém volném čase. Chceme udělat rychlou masivní kampaň, která lidi vyzve, aby bez roušky nevycházeli,“ říká Mrkvička, který se svým týmem k natáčení spotu zlákal několik celebrit včetně zpěváka Dana Bárty, herce Václava Neužila či tenistky Barbory Strýcové. Další osobnosti mají přibývat v následujících dnech a hodinách tak, aby byl spot hotový ve čtvrtek a v pátek by mohl na obrazovky.

„Lidi, noste roušky.“

„Rouškou zastavíš pandemii.“

„Společně to zvládneme.“

To jsou příklady vět, které budou známé osobnosti z obrazovky střídavě pronášet, a jejich výroky se spojí v jeden celek. Podobný styl není novinkou, před osmi lety takhle řada amerických celebrit například žádala omezení zbraní v USA.

Reklama

Mrkvička jako strategický plánovač působí posledních 18 let a prsty má v reklamních kampaních pro Plzeňský Prazdroj, Air Bank nebo farmaceutický gigant Sanofi. Svůj um teď nasazuje na důležitější účel, než je prodej piva. 

„V neděli jsem četl o ajťácích z Česko.Digital, kteří dělají hackathon, a řekl jsem si, že i my lidé z reklamy a komunikace můžeme něco udělat, protože hlavní problém roušek je image. Lidé, co je nosí, ještě pořád vypadají nenormálně. Vždyť ještě tři dny zpátky platilo, že kdo je nosí, je panikář, prepper nebo blázen,“ říká Mrkvička. „My je kampaní s celebritami dokážeme normalizovat.“

Logo kampaně #ChránímTebe

Na poznámku, že už většina lidí roušky nosí, má Mrkvička připravenou odpověď odkazující na pokřivené vnímání reality skrze sociální bubliny: „To, že se něco děje na Letné nebo v Průhonicích, ještě neznamená, že je to celá republika. Proto jdeme do televize, aby se z nošení roušek udělal opravdový mainstream.“

Tvůrci kampaně #ChránímTebe se podle Mrkvičky snaží koordinovat s vládním marketingovým týmem a doufají, že prostor pro spoty dostanou i od jiných firem. „Jestli má někdo volný vysílací čas, budeme rádi, když se připojí,“ vyzývá Mrkvička s tím, že o prezentaci svého loga nepřijdou – na začátku a konci třicetivteřinového spotu se objeví s dodatkem „Tady měla být naše reklama, ale my vám teď chceme říct něco opravdu důležitého“.

Reklama
Reklama
Reklama