skip to main content
Nové příležitosti

Tři služby, které by chtěly prorazit se streamovanou hudbou

2 minuty čtení

Ačkoli tahle branže neexistuje příliš dlouho, mezi službami, které nám chtějí prodávat streamovanou hudbu, je už pěkný nával. Aby ne, tahle forma poslechu v podstatě čehokoliv chcete, válcuje a mění hudební průmysl jako takový a asi každý by se rád k této jízdě připojil.

Jména velkých hráčů vás asi napadnou – Spotify, Pandora, Apple Music nebo iHeartRadio. A vedle nich samozřejmě existuje i řada menších hráčů, kterým se zatím nedaří příliš konkurovat. Minimálně několik z nich by to ale rádo změnilo – jde zejména o tři služby, za kterými stojí jinak silné a zavedené společnosti, které by do portfolia svých produktů rádi zařadili právě i poslech streamů. A ačkoliv se jim to zatím příliš nedaří, potenciál na to, aby Spotify a spol. ohrozily, by mít mohly. O koho jde?

Amazon

Amazon vám rád prodá cokoliv si zamanete, kromě chce své zákazníky bavit vlastní televizí, zkoušel to i s vlastním telefonem a tak nepřekvapí, že by byl Jeff Bezos rád, kdybyste u něj poslouchali i svou oblíbenou hudbu. Vyzkoušet to můžete prostřednictvím služby Amazon Prime Music, která je součástí prémiového členského programu Amazon Prime, k  němuž se už upsaly desítky milionů lidí.

Čtěte také: Adele láme s novým albem rekordy. Streamovacím službám navzdory

Problém s touto službou je ale v tom, že není dvakrát působivá. Což neznamená, že se to brzy nezačne měnit. Budování vlastní streamovací platformy je v rámci aktivit Amazonu logické a můžeme předpokládat, že i Jeff Bezos bude usilovat o to, aby nabídl službu, kterou lidé budou chtít a budou ochotni za ni platit i v případě, že se bude nabízet mimo Prime balíček.

Samsung

IT kolos je na tom podobně jako Amazon – i on má vlastní fungující streamovací platformu Milk Music, která ovšem zatím příliš nezapůsobila. A to se nyní Samsung snaží změnit. Ve hře jsou podle zákulisních informací v podstatě všechny možné varianty – tedy modernizace existující Milk Music, koupě jiného produktu i spuštění něčeho úplně nového.

Nějakou dobu se lidé v oboru dohadovali a spekulovali, zda tento technologický obr neodkoupí od rappera Jay-Z konkurenční Tidal. Zhruba před měsícem ale Samsung oznámil, že o tuhle službu nemá zájem a podle všeho dobře udělal – Jay-Z je aktuálně s Tidalem velmi nespokojený, ukázalo se totiž, že původní majitelé zveličili údaje o počtu jeho uživatelů a rapper proto údajně uvažuje, že je zažaluje.

SoundCloud

Miliony lidí navštěvují SoundCloud, aby uspokojili své posluchačské chutě už dlouho. Teď k tomu ale budou – minimálně ti v Americe – mít i o důvod navíc. Služba tam totiž na konci března spustila svou vlastní streamovací platformu SoundCloud Go a hudbou ji naplňuje ve spolupráci se Sony Music, což je jeden ze tří nejsilnějších hudebních labelů světa.

SoundCloud sází hlavně na to, že stream nabídne současně se s tím, jak ho všichni znají a využívají. Zároveň nechce být jen místem, kde budou svá alba nabízet začínající umělci. Má mnohem vyšší cíle, jednoduše chce, abyste v budoucnu jakoukoli hudbu si zamanete, poslouchali právě jeho prostřednictvím. Podle původních plánů mělo všechno fungovat už před rokem, i tak má ale SoundCloud našlápnuto k tomu, aby uspěl. Zcela zásadní pro něj nyní bude přesvědčit stávající uživatele, kterých má až 175 milionů, aby přešli i na jeho novou – a placenou – podobu.