Modrá, zelená a červená etiketa s folklorními motivy Slovácka, detailní propracovanost, jež vás zaujme už zdálky, a motiv kohouta symbolizující vzkříšení Jarošovského pivovaru, který původně zanikl v roce 1997 a znovu se rozjel před třemi roky.

Takhle vypadá nový vizuál piva z Jarošovského pivovaru, za který dostala dnes už pražsko-londýnská reklamní agentura původem ze Zlína Little Greta prestižní mezinárodní designérskou cenu Red Dot. Tu si v minulosti odnesla například i designérka Anna Marešová za svůj vibrátor Whoop.de.doo nebo české firmy TON a Tescoma.

Čtěte také: Podnikat začal ve čtrnácti. Dokazuje, že globální byznys jde dělat i ze Zlína

„Myslím, že porotce zaujalo popření klasických pivních klišé. Právě díky volnosti, kterou nám Jarošovský pivovar nechal, jsme se nebáli vytvořit něco netypického. Vizuální styl je tak postaven na tradicích, ale přitom je nadčasový a drží si moderní linku,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů Little Grety Tomáš Nedvěd.

Tomáš Nedvěd

Ten se svým týmem viděl obrovský potenciál právě ve Slovácku a jeho kultuře, odkud pivovar pochází. „Pivní značky bývají zakonzervované v klišé jako zlatá, zelená, karmínová a pan sládek. My jsme ale viděli veliký potenciál právě ve slováckých symbolech, které hýří pestrostí, mají punc autentičnosti a v oblasti piva nebyly nikdy pořádně vytěženy.“

Za designem etikety stojí polské duo Pawel Ratajczyk a Mateusz Slowakiewicz, kteří kvůli etiketě pro Jarošovský pivovar strávili několik hodin rešeršemi ve Slováckem muzeu a pro Little Gretu pracují už od svých studií na zlínské univerzitě.

Little Greta, kterou založili Tomáš Nedvěd a Jan Blažek před pěti lety ve Zlíně, má dnes už 15 členů, přestěhovala se do Prahy a navzdory brexitu ji registrovali také v Londýně, aby uspíšili její zahraniční růst.

Vedle nového vizuálu pro Pivovar Morous, redesignu vizuálu pivovaru Primátor nebo vizuálů a kampaně pro nakladatelství Albatros stojí například za webem pro rakouské architektonické studio nebo za aplikací a videi pro britský Budvar.

„Bohužel ale občas nejsme dost velcí, dost levní nebo nám chybějí kapacity. Zkrátka někdy bychom chtěli dělat víc, než je v našich silách, a tak musíme klienty odmítnout. Nejaktuálněji třeba redesign webu pro mezinárodní IT firmu, která dodává technologie pro NASA,“ přibližuje Nedvěd.

A i když říká, že za oceněními se primárně nikdy nehonili, tento rok jich za Jarošovský pivovar získali už sedm, například IDA Design Award, A’Design Award nebo World Beer Awards. „Prostě jsme si řekli, že to zkusíme, a v momentě, kdy jsme začali vyhrávat jednu cenu za druhou, se z toho stal koníček,“ směje se Jan Blažek.