„Naložili jsme si toho docela dost,“ směje se Václav Staněk, dvaadvacetiletý majitel firmy Vasky, která v červenci vybrala na crowdfundingovém portálu Hithit rekordních pět a půl milionu – tedy o pět milionů víc, než byla požadovaná částka.

Vasky teď musí více než dvěma tisícům přispěvatelů do konce srpna rozeslat kožené tenisky, na které kampaň na Hithitu lákala.

Podle Staňka ale vše zatím běží podle plánu. „Připravujeme se na to intenzivně od prvního dne, kdy bylo jasné, že se kampaň nebývale rozjela,“ tvrdí.

Už během prvních 24 hodin totiž Vasky vybraly milion korun a staly se nejúspěšnějším projektem v historii portálu.

Rozesílat kožené tenisky tedy firma začne hned příští týden. Tenisky Teny bude nabízet v několika barevných provedeních, v černé, karamelové, modré, růžové, bílé a tmavě hnědé.

Kampaň sice nejde označit za nic jiného než velký úspěch, zároveň však Staněk přiznává, že Vasky zápolily s množstvím negativních reakcí. „Spousta lidí nepochopila, jak kampaň na Hithitu funguje, že jde o jakýsi předprodej, a měla dojem, že na sebe jen vybíráme peníze. Z hlediska community managementu to bylo opravdu náročné,“ dodává.

Zároveň uvádí, že část podporovatelů firmě poslala peníze jako nezištnou podporu a žádnou odměnu nežádala. Šlo o částku asi 20 tisíc.

Pro vstup na Hithit se firma rozhodla kvůli nutnosti rozšířit výrobní kapacity, každý další vybraný milion byl tedy důvodem k oslavě. „Už jsme tu pětkrát bouchali šampaňské a teď napjatě sledujeme monitor, kam částka vystoupá,“ popisoval Staněk dvě hodiny před koncem kampaně.