skip to main content
Český byznys

Vladimír Komár se po odchodu z Primy zaměří na expanzi Dermacolu

2 minuty čtení

Déle než dva roky držel třetinu v TV Prima, druhé nejúspěšnější komerční televizi v Česku, a dodnes je jediným podnikatelem, který může říci, že vlastnil jak Primu, tak Novu. Jeho televizní epizoda ale právě končí.

Možná dříve, než se čekalo, ale kdo Vladimíra Komára zná, překvapený není. Komár je totiž matematický typ investora, který na sentiment příliš nehraje.

„Byla to pro mě finanční investice, příležitost zhodnotit peníze. Od začátku jsem věděl, že to přijde. Ten moment přišel teď z mnoha důvodů, ale v základu je to jako u každého obchodu – na jedné straně stojí člověk, který chce kupovat, a na druhé ten, kdo je ochotný prodat,“ říká pro Forbes.cz k čerstvému prodeji třetinového podílu v televizní skupině FTV Prima Holding Komár.

Kupujícím je jeho společník, tuzemský plachý miliardář Ivan Zach, podle aktuálního žebříčku Forbesu 41. nejbohatší Čech s majetkem pět miliard korun. Společnými silami před dvěma a půl lety v Primě vykoupili podíl švédské mediální skupiny MTG. Obchod tehdy Primu ocenil zhruba na 6,4 miliardy korun. Zach a jeho firmy v televizi drželi 62,5 procenta, zbytek připadl na původem slovenského byznysmena Komára, kterému patří také výrobce kosmetiky Dermacol. Právě na něj se teď chce Komár zaměřit.

„Získané prostředky se mi teď hodí pro moje plány v Dermacolu, se kterým chci vstoupit na velké trhy, popřípadě na nich posílit. Aktuálně třeba řešíme Brazílii, kde se nám dlouho nevedlo najít správné partnery, a tak si to tam budeme dělat sami. Podobně se chceme prezentovat na dalších trzích,“ naznačuje své další podnikatelské plány Komár. Dermacol loni utržil přes 700 milionů korun a vydělal přes 70 milionů korun čistého.

Věra Komárová, šéfka značky Dermacol. Foto: Jiří Turek, Jana Jabůrková

Prodejní cenu svého podílu v Primě Komár příliš komentovat nechce. „Neřeknu vám přesně, kolik jsem na tom vydělal, ale za ty tři necelé roky to byl velmi solidní výnos. Dal jsem do toho stovky milionů, a tak mi to nějaké peníze pochopitelně vyneslo,“ říká s úsměvem bez dalších detailů.

V televizním byznysu podnikal mnoho let, kromě podílu v TV Nova, který držel společně s Jiřím Šmejcem na začátku tisíciletí, také dlouho vlastnil technologickou společnost Mediaresearch, která v Česku provozuje měření televizní sledovanosti. Firmu ale před třemi lety prodal výzkumné globální společnosti Nielsen.

„Nedá se říct, že bych televizi už nevěřil. Ukazuje se, že nástup internetu zvládá lépe než jiné mediální formáty. Sílu televizní reklamy vidím i dnes, jako velký inzerent, přestože její cenu vnímám často jako nadsazenou. Mediální byznys se mění a pak je tu otázka, zda se blíží ekonomická krize, která by na televizní byznys bezesporu dopadla,“ dodává ke svému odchodu z televizní branže Komár.

Aktuální vydání magazínu
Sekec mazec
Forbes 7/2019

„Pro Ivana to nebyl spekulativní obchod, televizi buduje, věří jí. Pro něj to je o emocích. A stejně jako já mám pocit, že Dermacol by neměl utržit jednu miliardu, ale jedenáct, on to má podobně s Primou,“ naznačuje Komár. Ten před třemi lety prodal také výrobce minerálních vod Karlovarská Korunní investiční skupině Arca Capital, údajně zhruba za čtvrt miliardy korun. Ponechal si ale výrobce luxusní minerální vody Krondorf.