Kožené kabáty a bundy ve stylu 90. let jsou na sociálních sítích velkým hitem mezi módemany z celého světa. Právě z této nostalgické vlny může momentálně těžit značka Kara, jejímž novým kreativním ředitelem je šestadvacetiletý designér Jan Černý.

Ten také nyní přeměnil obchod v Maiselově ulici na zážitkový butik, který má sloužit i jako showroom nebo fotostudio. Na otevírací party byla přítomna řada módních influencerů, kteří by ještě před pár měsíci rozhodně nebyli cílovou skupinou marketingové spolupráce značky z Trutnova, jež byla vnímána jako tradiční, či z designového pohledu dokonce konzervativní.

Momentálně ale zažívá velký přerod, který se dá přirovnat i k transformacím probíhajícím na mezinárodní módní scéně. Klasické velké módní domy nyní vedou čím dál mladší kreativní ředitelé.

Výrazným omlazením si prošla třeba Bottega Veneta, která se z brandu, jejž vyhledávají sofistikovaní, ale starší zákazníci, pod vedením 34letého Daniela Leeho stala ikonickou značkou cool mládeže.

Jan Černý ale o žádné ultramoderní trendy v rámci Kary nestojí. „Uvědomuji si, že jde o značku s dlouholetou tradicí a věrnými zákaznicemi. A na tom chci stavět. Lehce ji zmodernizovat a spíše se soustředit na vystavení základních kusů šatníku v kůži, která je nadčasový materiál a vydrží léta,“ tvrdí.

Podle majitele Kary Michala Mičky byla transformace butiku v tak lukrativní části Prahy, jako je Staré Město, jediným správným řešením.

„Prodejna v Maiselově ulici nefungovala tak dobře jako pobočky v obchodních centrech, a proto jsme se rozhodli pro inovativnější koncept, který bude něčím zajímavý. Kara Lab se orientuje na relevantní zákazníky, kteří se pohybují v této části metropole, čemuž odpovídá jak sortiment obchodu, tak jeho vzezření,“ říká.

Nový interiér vznikl podle Černého jako „řízená demolice“, kdy všechno z původního obchodu bylo odstraněno, aby vznikl čistý prostor, jehož dominantou je konstrukce ze čtyř původních štendrů, které designér objevil v továrně Kary. Punc sofistikovaného luxusu mají dodat svítidla od oceňované designérky Lucie Koldové pro Brokis.