skip to main content
Byznys

Zábavně, chutně, šetrně. The Funtasty investuje do Nesnězena

2 minuty čtení

The Funtasty založil Lukáš Strnadel jako one-man show před devíti lety v Brně a za tu dobu vyvinul mobilní aplikace pro takové firmy jako Škoda, Jablotron, Leo Express nebo Miton.

Nová aplikace, kterou letos vytvořili pro gastromapu Lukáše Hejlíka, má 100 tisíc stažení, aplikací pro rezervační systém Restu zvedli jeho výkonnost o pět tisíc procent. Teď investují do projektu Nesnězeno, „zachraňujícího“ neprodaná jídla, a získávají v něm desetiprocentní podíl.

„Konkrétní částku neřekneme, ale budeme zodpovídat za vývoj aplikace a rozhodovat o technickém směřování a rozvoji celého projektu. Aktuální aplikace je dělaná poměrně narychlo a nevydrží velkou zátěž a my chceme Nesnězeno připravit na další kapitolu v jeho byznysu. Kromě toho, že pomáháme vytvořit udržitelnější prostředí a automatizujeme procesy, přidáme pro majitele podniků nové nástroje. Například napojení na pokladny, kdy budou moci majitelé restaurací odečítat přímo ze skladu,“ popisuje Strnadel.

Lukáš Strnadel z The Funtasty

Skrze svou firmu má zainvestováno také do gastro startupu Grason, propojujícího brigádníky s restauracemi. Strnadel se svým čtyřicetičlenným týmem pro Grason vytvořil aplikaci a celé designové řešení.

Reklama

„Zaměřovat se na gastro projekty nebyla naše prvotní strategie, ale je pravda, že je jídlo naše srdeční záležitost. I když to z nás nedělá odborníky, můžeme takto propojit několik částí svých životů, což se pak podle mě projevuje na výsledku.“

Přes lásku k jídlu se Strnadel dostal i k Hejlíkově gastromapě. „Jeden víkend jsme s manželkou hledali, kde se najíst. Otevřel jsem Gastromapu na mobilu a vůbec se nedala používat. Tak jsem týden nato zavolal Lukášovi se svým feedbackem a navrhl mu, že aplikaci vyrobíme. Po pár měsících jsme si plácli.“

V aplikaci chtěli zprostředkovat to, co lidé zažívají při čtení Hejlíkových recenzí. „Upřímnost, minimum omáčky a osobní přístup. Zároveň jsme Lukášovi nechtěli přidělávat starosti s plněním obsahu do aplikace. Takže pokud recenzi umístí na Facebook, jak je zvyklý, a přidá pár hashtagů, my si příspěvek přechroustáme a vložíme ho do aplikace,“ vysvětluje Strnadel.

Když v Česku vznikne jakýkoli zajímavý gastro projekt, prostě u něj chceme být.

Stejným způsobem oslovil před třemi měsíci i Nesnězeno a se zakladateli projektu Michaelou Gregorovou a Jakubem Hennim si sedli na první dobrou. „V celém projektu vidíme ohromný potenciál a jednoduše můžeme říct, že když v Česku vznikne jakýkoli zajímavý gastro projekt, prostě u něj chceme být.“

Reklama
Reklama
Reklama