Módní e-shop Zalando pokračuje v silném růstu. Ve třetím kvartálu letošního roku poprvé zaznamenal miliardu návštěv, což představuje meziroční nárůst o téměř 40 procent. Tržby společnosti vzrostly o 26,7 procenta na 1,5 miliardy eur. Zisk před zdaněním a úroky dosáhl výše 6,3 milionu eur.

„Rok 2019 je pro nás zatím velmi úspěšný a rosteme rychlým tempem napříč všemi regiony,“ uvedl k výsledkům CFO David Schröder. Zalando si geograficky dělí byznys na dvě oblasti – DACH (Německo, Rakousko a Švýcarsko) a zbytek Evropy, přičemž v prvním případě tržby stouply o více než pětinu a ve druhém o více než třetinu.

Pozitivní trend vykazuje vyjma Španělska a severských zemí také Česká republika, kde Zalando zaznamenalo nejrychlejší růst a podle vedení rychle směřuje k pozici lídra na trhu. V červenci firma mezi své zákazníky získala jedno procento české populace, za což vděčí masivní kampani se 70procentní slevou na obsah košíku.

Na tuzemském trhu letos dojde také ke spuštění Zalando Lounge, což je online outlet s nabídkou prémiovějších značek s výraznou slevou a časově omezenými nabídkami.

Ačkoli má německý gigant k dosažení finančních cílů vytyčených pro letošek podle CFO našlápnuto dobře, včera ve svém berlínském sídle představil strategii, která se v krátkodobém až střednědobém horizontu prodraží: firma je počínaje včerejším dnem údajně uhlíkově neutrální.

To v praxi znamená, že 90 procent veškeré spotřebované energie odebírá z obnovitelných zdrojů, objednávky sdružuje a využívá ekologické formy doručení. Do roku 2023 se chce také zbavit veškerých obalů z jednorázových plastů. A ze své platformy prý bez váhání odstřihne značky, které nebudou splňovat etické standardy – i kdyby šlo nakrásno o značku prodávající se skvěle.