skip to main content
E-commerce

Zalando pekelně roste a zažívá rekordní počet objednávek

1 minuta čtení

O německém módním e-shopu Zalando se v poslední době mluvilo výhradně v souvislosti s velkou slevovou akcí, která dávala punc ročnímu působení společnosti na českém trhu. Z domovského Berlína nicméně přicházejí zajímavější zprávy.

Podle výsledků za druhý kvartál letošního roku Zalando zažilo nejlepší čtvrtletí co do zvýšení počtu aktivních zákazníků, jejichž řady se rozšířily o 3,7 milionu jedinců na celkových 28,3 milionu. Celkový počet objednávek se přehoupl lehce přes 36 milionů, což je firemní rekord.

Návštěvnost e-shopu se v daném období zvýšila o 34 procent na 986 milionů, přičemž 84 procent tvoří přístupy z mobilního telefonu. Právě toto číslo, které by ještě před pěti lety bylo zcela nemyslitelné, dobře dokresluje důvod, proč byla česká slevová akce podmíněna nákupem v mobilní aplikaci.

„Pozorujeme pozitivní vývoj v klíčových metrikách – rostoucí návštěvnost a počet aktivních zákazníků ukazují, že více lidí než kdy dříve začíná svůj nákup módy právě na Zalandu. I proto vidím i následující období velmi pozitivně,“ uvedl k výsledkům firmy CFO David Schröder.

Centrála Zalanda v Berlíně

Zalando zatím nicméně nerozlousklo jen otázku, jak se dostat do telefonů svých zákazníků, ale také jak na prodeji módy online vydělat. Ve druhém kvartálu vzrostly tržby společnosti o pětinu na 1,6 miliardy eur se ziskem před zdaněním a úroky 101,7 milionu eur (v přepočtu přes 2,5 miliardy korun).

Módní velikán působí celkem v 17 evropských zemích a za oceán se zatím nechystá. Do Česka firma vstoupila v červnu loňského roku a detaily o svém působení na jednotlivých trzích sdělit odmítá.

Od roku 2010 Zalando vedou tři ředitelé (Robert Gentz, David Schneider a Rubin Ritter), k nimž v dubnu přibyli další dva členové boardu – CFO David Schröder a CTO Jim Freeman.