„Mít to-do list je lepší než nemít žádný plán, ale stejně je to vcelku nedokonalá technika,“ píše kouč Jari Roomer na platformě Medium. Důvod?

I když vám to-do listy jasně říkají, co máte daný den udělat, jen těžko z nich poznáte, který úkol je urgentní a prioritní.

Pak se klidně může stát, že splníte sedm z deseti položek na svém seznamu, ale ve skutečnosti neuděláte nic. „Říká se tomu produktivní prokrastinace,“ připomíná Roomer. Člověk má přirozenou tendenci vybírat ty nejjednodušší úkoly, které ho nebudou stát tolik sil, a ty podstatné, které ho zaměstnají nejvíce, přeskakovat.

Tomu by měla zabránit metoda ABCDE kouče a autora knihy Eat That Frog! (Sněz tu žábu) Briana Tracyho. Funguje následovně:

Každá položka na vašem seznamu bude mít přiřazené písmeno podle své priority. Úkoly, které nejvíce hoří a jsou pro vás v danou chvíli nejdůležitější, budou mít „áčko“. Neměly by být více než tři a úkoly s jinou prioritou můžete řešit až po splnění těch z této skupiny.

Skupina B bude obsahovat méně důležité úkoly, které ale také musíte splnit, v kategorii C můžou být položky typu „odpovědět na e-mail“ nebo „udělat si pořádek v počítači“.

Kategorie D bude obsahovat všechny aktivity, které můžete delegovat na někoho jiného, a písmeno E obdrží položky, které dělat daný den nebudete – poslední skupina vám bude připomínat, kterým položkám naopak nestojí za to věnovat pozornost.

Jakmile budete mít přiřazena písmena, přidejte čísla. Nejdůležitější položka dne by měla být označena A1, s menší důležitostí číslo poroste. Nezapomeňte na to, že abyste se mohli posunout z jedné kategorie do druhé, musíte mít napřed splněny všechny položky z jedné skupiny

Jak si to-do listy děláte vy? Podělte se o to s ostatními a napište nám na jakbytlepsi@forbes.cz nebo do naší facebookové skupiny.