skip to main content
Český byznys

Zásilkovna otevřela cestu k 700 milionům evropských zákazníků. Na řadě je Indie a Dubaj

2 minuty čtení

Když Simona Kijonková, zakladatelka logistické platformy Zásilkovna, letos v červnovém Forbesu popisovala velké plány na rozšíření své firmy do všech zemí Evropské unie a na expanzi do Ruska i dál na východ, její vize ještě v některých bodech neměla jasné časové kontury.

O necelé dva měsíce později už může říct, že všechno běží dobře – a ještě rychleji, než sama čekala.

Její logistická skupina Packeta, pod kterou patří i česká Zásilkovna, od července přepravuje zboží do 28 zemí EU a také do Švýcarska, na Ukrajinu a do Ruska. Tím se českým e-shopům otevírají možnosti doručovat jejich zboží více než 700 milionům potenciálních zákazníků. 

„Zvlášť Rusko je pro Čechy nesmírně zajímavý trh, protože nabízí kupní sílu minimálně 100 milionů lidí, kteří mají velice rádi zboží z Evropy, zvlášť to značkové. A my jsme schopni přepravit tam zásilky za pět dnů včetně proclení za cenu začínající na 338 korunách,“ komentuje jeden ze splněných bodů ve svém plánovacím kalendáři Kijonková.

Podle ní už běží intenzivní jednání s několika velkými českými e-shopy, které nově otevřenou cestu na ruský trh chtějí využít.

Související vydání

Rusko ale není poslední destinací, kam se Zásilkovna vydává. Druhá polovina letošního roku bude patřit intenzivním přípravám na její expanzi do Indie a na podzim také budou pokračovat obchodní jednání o další pobočce v Dubaji.

„O Indii už jsme začali uvažovat vloni, ale myšlenka na rozšíření na Střední východ přišla letos. Pro nás jde o logický krok ve chvíli, kdy víme, že naše cargo bude do Indie létat právě přes Dubaj,“ říká podnikatelka s tím, že na jednání v Dubaji si našla logistického partnera, protože jde o složitější trh, ke kterému je třeba přistupovat s velkou pokorou.

Zásilkovna se bude dál rozvíjet i v Česku. Firma chystá rozšíření svých robotických výdejen, z nichž první se otevřela letos na jaře v Praze na Chodově, a aktuálně testuje automatické výdejní boxy. Ty by vedle robovýdejen měly v brzké budoucnosti ještě rozšířit síť jejích výdejních míst, zvláště ve městech pod 100 tisíc obyvatel. V srpnu navíc Zásilkovna otevře čtyři vlastní nové sklady v Praze, Brně, Hradci Králové a Ostravě, a počet jejích dep v Česku se tak rozšíří na 11. 

Společnost zároveň dokončuje nákup pozemku s halou na bratislavském sídlišti Petržalka s dobrou strategickou polohou na trojmezí Slovensko–Rakousko–Maďarsko. Další podobný pozemek teď Simona Kijonková hledá v Praze a zároveň se začíná rozhlížet i v zahraničí. „Je to pro nás logický krok. Příští rok chci jít cestou automatizace, což obnáší velké investice, a na to chci mít vlastní haly, ne pronajaté,“ říká.