skip to main content
Jak být lepší

Zavřete peněženky. Místo Black Friday raději zkuste „Buy Nothing Day“

1 minuta čtení

Ano, ano, po roce Vánoce a Black Friday opět přicházejí, nakupujme, přátelé… Nebo raději ne?

Pokud nejste zastánci největšího konzumního dne, kdy nás téměř všechny obchody zavalí slevami s cílem vytáhnout z nás co nejvíc peněz, máme pro vás radu, jak si zítřek užít a být lepší!

V pátek 29. listopadu se totiž slaví také takzvaný „Buy Nothing Day“, tedy den, kdy si naopak nekoupíte vůbec nic. Tento svátek byl založen v kanadském Vancouveru v září 1992 umělcem Tedem Davem a na stejný den jako Black Friday připadá proto, aby poukázal na množství konzumu. 

„Buy Nothing Day“ by neměl změnit naše nakupovací návyky pouze na tento jeden den, ale podle společnosti Adbusters, propagující myšlenku Teda Davea, by měl inspirovat k tomu, abychom méně věcí spotřebovávali a tím pádem i vyprodukovali méně odpadu.

Jak oslavit „Buy Nothing Day“?

V některých zemích lidé pořádají tzv. zombie procházky, během nichž zírají do vitrín obchodů, aby na nadměrné nakupování svérázně upozornili. Jiní stojí v obchodních centrech s nůžkami a plakátem, v němž žádají pomoc se závislostí na nakupování.

Vy však můžete udělat něco mnohem jednoduššího. Setkat se se svou rodinou, přáteli, projít se, užít si přírody, dopřát si kvalitní spánek, říct někomu něco hezkého, udělat dobrý skutek.

A prostě si nic nekoupit.

A kdybyste svou peněženku zítra přece jen neuhlídali a něco si pořídili, karmu si můžete napravit o pár dní později. V úterý 3. prosince proběhne totiž opak Black Friday zvaný Giving Tuesday – největší svátek dárcovství a den štědřejší než Štědrý večer.