Po dvou letech trápení na českém trhu má přijít velká Audi ofenziva. Značka jen letos uvádí osm nových modelů včetně z hlediska prodejů klíčového Audi A6 a novinky v žádaném segmentu SUV – Audi Q8. To je mimochodem se dvěma metry nejširší vyráběnou audinou vůbec a o pár milimetrů přesahuje i vlajkovou limuzínu A8.

Čtěte také: České legendární sporťáky poprvé spolu. Škoda eRko versus supersport R200

Německá prémiová automobilka přitom v poslední době ztrácela podíl na tuzemském trhu. Zatímco ještě za rok 2016 ho podle oficiálních statistik měla 2,45 procenta, loni spadl na 1,65 procenta a letos to pravděpodobně nebude lepší.

Audi A6

Těžké období připustil i Franz Pommer, nejvyšší zástupce značky v ČR, jenž oficiální prodeje modelů A6 a Q8 na národním trhu zahájil.

„Rok 2017 nebyl podle našich představ, teď ale přichází velká ofenziva a má rozsah, který jsme u nás ještě nezažili,“ uvedl Pommer, šéf Porsche Česká republika, tedy hlavního importéra značek VW včetně Audi. Cílem je podle něj vrátit se na tržní podíl kolem dvou procent, který měla automobilka dlouhodobě. Pak jí ovšem začaly chybět nové důležité modely, jasný směr a pochopitelně ji ovlivnila také aféra Dieselgate. To vše se má změnit.

Poté, co Audi letos na tuzemský trh uvedlo majiteli firem dlouho očekávanou reprezentativní limuzínu A8, přichází teď s novým Audi A6. Tedy s dlouhodobě nejprodávanějším modelem, na jehož novou generaci se zase těšil vyšší a střední management. Vůz je oproti starému Audi A6, které bylo na trhu téměř sedm let, podstatně luxusnější, má pochopitelně nejmodernější techniku a jeho design včetně interiéru vychází z top modelu A8.

Interiér Audi A6

Zákazníci tak dostanou horizontálně členěnou palubní desku se dvěma HD displeji, které slouží k ovládání většiny funkcí (tlačítek už je minimum), poprvé bude v nabídce již pouze automatická převodovka a také možnost objednat si dynamické řízení všech kol.

To znamená, že se natáčejí i kola zadní nápravy (v nižších rychlostech obráceně oproti předním kolům), což umožňuje lepší manévrování třeba při parkování. Samozřejmostí jsou 360stupňové kamery a 3D zobrazení vozu v kokpitu.

Audi A6 s nejslabším dvoulitrovým dieselem bude začínat na ceně 1,399 milionu korun, nejsilnější dieselový šestiválec s 268 koňmi ve verzi kombi bude startovat na 1,7 milionu.

Jestliže model A6 je především o profesní cti manažerů, Audi Q8 má být hlavně pro radost pro ty nejvyvolenější. Vůz reprezentující auta, která si říkají SUV kupé, byť mají čtvery dveře a mastodontí rozměry (nejznámějším představitelem třídy je BMW X6), se bude prodávat v základní verzi za dva miliony.

Audi Q8

Nejvíce se nabízí jeho srovnání s největším SUV od Audi – modelem Q7. Oproti němu je o necelých sedm centimetrů kratší a nepatrně nižší, nabízí ale zase více místa na šířku. Q8 má také bezrámová okna, vždy pohon všech kol quattro a umí posilovat podvozkem nahoru a dolů až o 10 centimetrů. V ČR se bude zatím prodávat jen s třílitrovým dieselovým šestiválcem o výkonu 210 kW.

Čtěte také: První rolls-royce do bahna a prachu. Cullinan je nejluxusnější SUV na trhu

Audi letos čeká ještě národní premiéra nového A1 Sportback, Audi Q3 a elektrického e-tronu. Bude to na oživení stačit? Příští rok ještě nemusí být z hlediska prodejů ideální.

„Bude nám foukat ještě protivítr,“ uvedl Franz Pommer a narážel tak na výrazně přísnější emisní testy, které začnou platit letos v září a kvůli nimž nebude k dispozici veškerá paleta motorů a výbav u jednotlivých modelů.

Takzvaná emisní norma Euro 6c totiž nutí všechny výrobce homologovat své prodejní portfolio, což je časově velmi náročné – nehledě na vytíženost zkušeben –, takže dávají přednost nejprodávanějším kombinacím motorů, převodovek a výbav. A vyloučené samozřejmě není ani to, že některé motory bez dalších úprav testy neprojdou.

Audi Q8 se tak v Česku začíná prodávat s jediným motorem a u nového Audi A6 zase prozatím v nabídce chybí nejsilnější benzinový agregát. Co by chybět nemělo, je silná marketingová podpora.

Značku bere nově do ruky Marcel Archleb, jenž byl dříve zodpovědný za finanční služby u BMW Czech Republic, a společnost na včerejší národní prezentaci ukázala reklamní klip na model A6, v němž hraje hlavní roli hudebník Michal Dvořák z Lucie. Ten s firmou delší dobu spolupracuje a Audi je například hlavním partnerem jeho hudebního festivalu Soundtrack Poděbrady. Emotivní spot je tak trochu retrospektiva významných okamžiků Dvořákova života a v záplavě reklam stojí za zhlédnutí.