Aktuální vydání magazínu Forbes

Cesty zakladatelů sítě ovocných barů Fruitisimo se rozešly

Pošli to dál

Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg si po více než 13 letech rozdělili své podnikání. Hummel (na snímku vlevo) se stal majoritním vlastníkem franšízové sítě fresh barů Fruitisimo, kterou společně založili v roce 2003 po návratu ze studentské cesty do USA, Lichtenberg je jediným majitelem služby Giftisimo, jež se specializuje na balení dárků.

„Tomáš se rozhodl plně věnovat Giftisimu, a tak se naše cesty rozcházejí. Celou dobu byl dobrým parťákem, na kterého jsem se mohl spolehnout, a díky našemu společnému úsilí se nám podařilo vybudovat skvělou firmu,“ uvedl k tomu Jan Hummel, který zůstává výkonným šéfem Fruitisima, jež má už 51 poboček a letos se soustředí na expanzi hlavně v Maďarsku.

Hummel a Lichtenberg vlastnili Fruitisimo rovným dílem až do loňského roku, kdy přibrali dva investory – Leoše Navrátila a Josefa Soukala, jimž přenechali třicetiprocentní podíl výměnou za peníze určené na expanzi. Ti ve vlastnické struktuře zůstali a nové rozložení podílů nad skupinou Fruitisimo, jež zahrnuje také značku bister Home Office, je tedy 60 % Hummel a zbytek Navrátil (mírně větších 23,3 %) se Soukalem.

Čtěte také: Majitelé džusového Fruitisima rozjíždějí síť bister Home Office

Tržby Fruitisima loni dosáhly 235 milionů korun, firma se rozrostla o 16 nových prodejen a letos má v plánu otevřít 30 dalších poboček. Prodeje by měly poprvé přesáhnout hranici 300 milionů Kč. Vedle toho je Giftisimo menší a také sezonnější byznys, který jede hlavně před Vánoci. Hummel tak připouští, že svému bývalému parťákovi musel doplatit rozdílnou cenu podílů, ale konkrétní sumu uvádět nechce.

„Občas je čas na změnu. A je fakt, že jsme v poslední době viděli řízení firmy každý trochu jinak,“ říká k rozdělení byznysů Tomáš Lichtenberg, jenž se teď koncentruje na Giftisimo. To není jen balení dárků, ale také například prodej a výroba exkluzivních přání. To je přitom segment, s nímž by chtěl Lichtenberg prorazit také v zahraničí a nedávno ho představoval na veletrhu v Británii.

„Tam každý člověk předá zhruba šest přání ročně. U nás to není v průměru ani jedno,“ doplňuje Lichtenberg důvody, proč západní Evropě věří. Giftisimo má teď v Česku a na Slovensku osm stálých prodejních míst, ale před svátky se dočasně otevírají další desítky.

A jaké jsou plány Fruitisima? „Směřování se nijak nemění. Budeme expandovat do nových lokalit, zajímají nás nejen nákupní centra, ale také například nemocnice či benzinové stanice a budeme pokračovat v expanzi do nových zemí,“ říká Jan Hummel s tím, že Fruitisimo už spolupracuje se značkou Shell a v březnu chce naostro spustit po Praze také rozvoz džusů objednaných přes vlastní e-shop. Díky značce Home Office se chce zaměřit také na poskytování malých cateringových služeb pro kanceláře. „Naším cílem je stát se největším řetězcem juice barů v Evropě,“ dodává.

Čtěte také