Aktuální vydání magazínu Forbes

▶ Víme, kdo vyhraje. Forbes Next podcast o digitální Tour de France

Pošli to dál

Kdo šlape v čele? Jak daleko je peloton? Kdy přijde to stoupání? Jak daleko je cíl? Když se koukáte na přímý přenos z Tour de France, potřebujete se rychle zorientovat. A právě to se nejslavnějšímu cyklistickému závodu planety, s tradicí sahající do roku 1903, daří díky spolupráci se společností Dimension Data.

Tahle jihoafrická firma, která má v pelotonu svůj stejnojmenný tým, v posledních letech zdigitalizovala Tour de France a zpřehlednila tak divákům, insiderům i samotným účastníkům dění v každé etapě.

A právě Lukáše Jelínka z Dimension Data jsme si pozvali k poslednímu dílu druhé série podcastů Forbes Next, který v posledních týdnech běžel s podtitulem Revoluce pod povrchem.

„Každý z jezdců má pod sedlem malý senzor, který sbírá data o tom, kde se nachází, jak rychle jede a tak dále. Z kola se data přenáší do doprovodných vozidel a následně do mobilního datového centra, což je obrovský truck, který jede za pelotonem. Z trucku jdou data do cloudu a do datového centra, kde probíhá analytika. Odtamtud jsou sdílena do médií, na sociální sítě a také do jednotlivých stájí, které tak mohou v reálném čase upravovat závodní strategii,“ popisuje Jelínek.

Dimension Data, firma založená v roce 1983 zaměstnává 30 tisíc lidí ve 49 zemích světa, data z Tour de France v reálném čase analyzuje a obohacuje o další vstupy (údaje o počasí, profilu trati atd.) a následně tak dokáže predikovat vývoj událostí v závodě – kdo půjde do spurtu nebo kdo vyhraje etapu. A je v tom docela úspěšná.

Jelínek v podcastu popisuje, jak se Dimension Data daří převádět zkušenost z digitalizace Tour de France i do „běžného“ byznysu.

„Technické řešení pro Tour je výkladní skříní toho, co dokážeme. Kombinace cloudu, IoT, datových center či kyberbezpečnosti, to je naše přidaná hodnota,“ podotýká Jelínek s tím, že právě digitální technologie pomáhají transformovat podnikání: zvýšit obrat, zisk a spokojenost zákazníků nebo snížit náklady.

Foto: Michael Tomeš


Druhá série podcastů Forbes Next, jejímž partnerem je společnost Cisco:

1. Otto Fabri, bývalý designér Tesla Motors: Jak se tvoří elektromobily budoucnosti

2. Michal Stachník, Cisco: Zmizel perimetr, winter is coming

3. Ondřej Krátký, Liftago: A co když budou stávkovat slušní taxikáři?

4. Pavel Konečný, Neuron Soundware: Zní to divně. Jak Češi předpoví poruchu podle zvuku

5. Lukáš Jelínek, Dimension Data: Jak jsme zdigitalizovali Tour de France

banner podcast cisco


 

Čtěte také