Aktuální vydání magazínu Forbes

Get ready. F. H. Prager v srpnu uvede první českou alkoholickou limonádu

Pošli to dál

Americká společnost Mike‘s Hard Lemonade se minulý rok stala nejrychleji rostoucí nápojovou společností za oceánem. Koho jiného by mohl tenhle příběh oslovit než pražskou nápojovou partičku F. H. Prager. Ta roztočí svou první limonádu pro dospělé pod názvem Alkonáda už tento měsíc.

Čtěte také: Příběh ze sklepa. Cider a limonády je nutí bojovat za české jabloně

„Po ciderech jsme se v poslední době soustředili hodně na nealko a teď jsme si říkali, že bychom udělali zase nějaký alkohol, protože ten nás baví,“ říká s úsměvem jednatel firmy Ondřej Frunc, který spolu s Cyrilem Holubem vyrábí bez jakýchkoliv aditiv a z českých jablek čtyři druhy ciderů, pět druhů limonád, kávu, tonic, colu a nealko pivo.

A spojení limonády a alkoholu přišlo téhle partičce, která za šest let od svého vzniku z 30 000 lahví ročně vyrábí 800 000, jako ta správná revoluce.

Ondřej Frunc

„Bylo to pro nás vlastně přirozené. Důležité pro nás ale bylo, že něco takového u nás ještě nikdo nedělá. No a když jsem četl příběh Mikeových limonád v americkém Forbesu, bylo to jasné,“ říká Frunc ve výrobně v Kladně, kde tento týden stáčí poslední vzory bezové, okurkové a čokoládové Alkonády, kterou začnou tento měsíc nabízet podnikům, a na pulty by se tak mohla dostat už od začátku srpna.

Tyhle tři finální příchutě vybírali s celým týmem podle jednoduchého pravidla – podle toho, které jim chutnaly nejvíc. Třeba čokoládová by vám měla připomínat koňak, který dostane ten správný šmrnc s kostkou ledu.

Limonády se vyrábí z bio třtinového cukru, který se prokvasí a vznikne 4,2 procenta alkoholu. Ten se doslazuje a přidávají se přírodní aromata a barviva. Pro čokoládu je to karamel a pro okurku zase kopřiva, přičemž na novém výrobku Frunc pracoval a ochutnával ho od ledna tohoto roku.

„Stejně jako u našich ciderů, potřebovali jsme zjistit, jaká je po Alkonádách kocovina. Tak jsem vypil asi litr a půl okurkové a musím říct, že jde rychle do hlavy, ale příjemně odeznívá a na druhý den mi bylo skvěle,“ směje se Frunc.

Dodává, že by chtěl, aby Alkonády tak trochu odstartovaly novou éru celého F. H. Pragera. „Bylo by skvělé, kdybychom nebyli vnímaní jen jako jablářství a že děláme cidery. Vlastně máme touhu vybudovat velkou nápojářskou firmu, která má široké alternativní nápojové portfolio,“ říká.

S tím souvisí i celkové postavení brandu Alkonád, které nechtějí primárně stavět jako Pragera. Na lahvičkách pod názvem Alkonáda najdete claim „good by Prager“, který má na značku jak odkazovat, tak se od ní zároveň trochu distancovat.

„Spousta lidí Prager zná a něco v nich vyvolává, proto se od značky nechceme oddělit úplně, zároveň jsme ale chtěli, aby Alkonády lidé vnímali jako něco svébytného a nového,“ vysvětluje Frunc.

Stejně jako Mike‘s Hard Lemonades, která dnes už vyrábí 15 druhů limonád a od roku 2009 zdvojnásobila svůj obrat, i cílová skupina partičky, která se z Dejvic kvůli větším prostorám přestěhovala tento rok na Žižkov, jsou mladí od 18 přibližně do 30. A stejně jako Mike‘s Hard Lemonades i oni staví na tom, že jsou Alkonády jakýmsi „nápojem štěstí“.

„Celý náš koncept je o tom, že tohle pití a čas spojený s ním je hlavně zábava,“ říkají shodně.

Takže už brzy „let‘s drink on the bright side“.

Čtěte také