Aktuální vydání magazínu Forbes

▶ Nový manažer Rockaway Ventures a nová chuť k větším investicím

Pošli to dál

Do e-commerce skupiny Rockaway Capital, respektive do její investiční – či chcete-li startupové – divize Rockaway Ventures, přišel před necelými třemi měsíci z amerického startupu s globálními ambicemi a dnes dohlíží na výkony celkem šesti firem z investičního portfolia Rockaway Ventures, kam patří například úspěšné Brand Embassy Víta Horkého nebo náborová platforma IT pracovníků Techloop.io.

Řeč je o Martinu Konopovi, aktuálním hostu Forbes Investor podcastu a jednom ze dvou hlavních mužů v Rockaway Ventures hned po Viktoru Fischerovi. A portfolio obou těchto mužů, a tím pádem i celého fondu, se může brzy opět rozrůst.

„Za těch pár měsíců, co tam (v Rockaway Ventures) jsem, jsme chytli celkem rychlou trakci i v rámci nových věcí. Máme několik věcí pod rukama v pokročilejší fázi vyjednávání,“ říká Konop v podcastu níže.

„Teď se snažíme držet vizi, abychom investovali 3 až 5 firem na roční bázi,“ dodává s vědomím, že investiční aktivita fondu byla v minulých letech o trochu nižší. Pokud tedy máte startup, který se pohybuje zejména v oblasti e-commerce a s ní spojených technologií, a potřebujete peníze, Rockaway teď jako dravec krouží nad trhem. Objevují se ale i nové obory zájmu, které patří k současným často skloňovaným buzzwordům.

„I umělá inteligence a blockchain jsou něco, co aktivně řešíme. Je asi brzo dělat nějaké oznámení, jak věci fungují, ale Viktor kouká na blockchainové věci aktivněji než rok zpátky,“ říká mladý manažer, který svou kariéru začínal jako investiční analytik private equity fondu Hartenberg Capital, odkud se postupně dostal na pozici finančního ředitele globálního startupu Keystone.  A odtamtud jeho cesty mířily na pražskou Pankrác do Rockaway.

Čtěte také: Lucie Brešová: Jak jsme se v Kiwi.com dostali za 4 roky z nuly na 1900 lidí

V Rockaway Ventures zároveň dochází i k menší změně investiční strategie. Už nebude tolik zaměřen na tzv. seedová kola, tedy jen na počáteční investice do startupu.

„Koukáme i na větší kola. Na byznysy, které už dostaly peníze v seedovém kole od investora, ale v následujícím investičním kole A hledají další peníze na expanzi, mají trakci, generují solidní tržby. V ‚áčku‘ se bavíme o ticketu za 1 až 2 miliony eur (v situaci), kdy startup zvedá 4 miliony,“ vysvětluje Martin Konop v podcastu.

V něm se mimo jiné dále dozvíte, jak náročná je práce VC a private equity manažera, jak vypadá startupový ekosystém v indické technologické Mekce Bangalore a jak se liší od toho evropského. Tento i všechny dříve vydané podcasty naleznete na Forbes Radio.

Čtěte také