Aktuální vydání magazínu Forbes

Box i vanilka. Jak vypadá místo, kde se zkrášlují mužům nehty

Pošli to dál

Věřte tomu, nebo ne, ale i muži potřebují pedikúru a manikúru. Někteří z nich dokonce zoufale.

Michael Elliot je úspěšný americký scenárista, když mu ale táhlo na padesát, uvědomil si, že by kromě příběhů na papíře chtěl mít i něco svého a reálného.

Čtěte také: Jedna žena, jeden pes a přívěs bourají zvyky ve sportovním oblečení mužů

„Před pěti nebo šesti lety jsem začal přemýšlet, že mi za chvíli bude těch hrozivých padesát, a já jsem se pořád živil jako scenárista na volné noze. Byl jsem velmi pyšný na to, co jsem dokázal, ale došlo mi, že nic reálně nevlastním,“ říká Elliot.

„V březnu 2013 jsem stejně jako mnoho dalších můžu v Americe zoufale potřeboval pedikúru. Byl jsem předtím v mnoha nehtových salonech, ale pokaždé jsem se necítil vítaně,“ vzpomíná, jak přišel na neobvyklou myšlenku založit mužský nehtový salon, které se původně každý smál.

„Šel jsem v Santa Monice do salonu, seděl jsem tam a díval se na všechny ty květiny a ženy, které pozorovaly mě. Pamatuji si, jak mi hlavou proběhlo – přeji si, aby bylo místo, kde si muž může nechat v klidu udělat pedikúru a zároveň se u toho cítit pohodlně.“

Svůj první mužský salon Hammer and Nails otevřel v Los Angeles. Jeho projekt ale není úplně originální, na pánskou pedikúru se totiž zaměřují i některé barber shopy. Tyto podniky ale jako by byly zaměřené jen na muže z kanceláří, kteří ve svém volném čase prohánějí na „greenu“ mezi jamkami golfové míčky.

„Takový já nejsem a stejně tak mnoho dalších mužů. Chtěl jsem, aby Hammer and Nails byly místem, kde se všichni cítí sobě rovni a jsou spokojeni,“ vysvětluje.

Jak to v Hammer and Nails vypadá? Jako dekoraci tu najdete boxerské rukavice, po příchodu dostanete skleničku whisky, osobní televizi a sluchátka, a aby se dostálo konceptu salonu, místnosti provoňuje vanilkové aroma.

„Jsme doslova pánskou jeskyní nirvány,“ komentuje místo Michael. V přepočtu na české koruny zde stojí manikúra kolem pětistovky a zahrnuje nápoj zdarma. Ceny se však liší podle měst, ve kterých se jednotlivé salony nacházejí. Je jasné, že ceny v bohatším New Yorku budou jiné než v chudším New Orleans.

Začátky ale nebyly vůbec jednoduché. Klasickou reakcí okolí na koncept Michaelova podniku byl již zmíněný smích. Scenárista si dnes vzpomene asi jen na dva lidi, kteří věřili, že jeho nový pánský stánek bude opravdu úspěšný.

Navíc byl Michael brzy po otevření prvního salonu pozván do investorské reality show Shark Tank (Češi pořad znají z české obdoby soutěže s názvem Den D).

Tato reality show ukazuje začínající podnikatele, kteří prezentují své nápady před investory za účelem získání peněz, a „žraloci“, tedy porota složená z investorů, se potom rozhodnou, jestli je finančně podpoří, či nikoliv. Michael Elliot doufal, že od investorů získá 200 tisíc dolarů. Nepovedlo se.

Jenže poté, co byla show odvysílána, se našlo mnoho drobných investorů, kteří nakonec požadovanou částku složili a umožnili mu tak další rozvoj.

I přes spoustu potíží se tedy Hammer and Nails rozjely a dnes fungují i formou franšízy.


 

Čtěte také