Aktuální vydání magazínu Forbes

Jedna žena, jeden pes a přívěs bourají zvyky ve sportovním oblečení mužů

Pošli to dál

Jejich instagramový účet je toho plný a v mnoha různých obměnách. Rozkošný pes s šátkem kolem krku v barvách americké vlajky si hraje se dvěma vysportovanými muži a celé to podtrhuje nápis: Bráchové, dobrodružství a pes.

To vše tu má samozřejmě svoje místo, ale osobou, která tuto káru táhne nejvíc (a to doslova), je Kristina Loftus, spoluzakladatelka a dnes CEO oděvního brandu Rhoback. To ona vymýšlí (kolekce), buduje (zákaznickou základnu) a plní (sociální sítě značky).

Rhoback je highendová značka oblečení pro muže a její jméno vzniklo celkem jednoduše – inspirací pro něj byl Bunker, ten legraci milující pes, co ani chvíli neposedí. Jeho rasa je totiž RHOdéský ridgeBACK.

A za vznikem amerického startupu je tato story: „Já a spoluzakladatelé jsme spolu s několika kamarády založili instagramový účet, který se nakonec začal používat jako marketingová platforma pro značky ve stylu preppy,“ vysvětluje Kristina Loftus.

„Kluci ale nakonec byli unavení z toho, jak se pořád potí v khaki oblečení, a začali hledat něco stylovějšího. Tím jsme si rychle uvědomili, že kvalitní oblečení pro aktivní život na trhu prostě není. Takže jsme se my čtyři rozhodli něco s tím udělat.“

Čtěte také: Třináctiletý český autista kreslí mapy, po nichž touží i zahraniční investoři

Trh se sportovním oblečením má v dnešní době jen dva směry: na jedné straně velké hráče, kteří se víc soustředí na spolupráci se svými sponzorovanými hvězdami typu Stephen Curry nebo Tom Brady než na koncového zákazníka. „Na druhé straně jsou to menší brandy, které si ale zároveň nesou stigma ženské značky,“ říká Loftus. „My ani do jedné z těchto kategorií nezapadáme.“

Rhoback je totiž lifestylová značka pro muže, která vyznává motto: Pořád v pohybu. „Nemusíte být profesionální sportovec, abyste mohli Rhoback nosit. Je pro ty, co vyznávají aktivní a zdravý životní styl,“ vysvětluje šéfka firmy. „Jdeme po skupině zákazníků, která ještě nebyla obsloužena.“

Možná se taky budete ptát, jaké to je, když žena stojí v čele pánského oděvního brandu. Loftus ostatně od okolí občas zaslechne, že je to neuvěřitelné. „Ale nám to přišlo jako přirozený krok. Vždyť častokrát jsou to ženy, kdo s muži vybírá jejich oblečení,“ mrkne Loftus. „Takže dává smysl, když se na mě mí kolegové obracejí s tím, jakým směrem se s naší značkou nebo některým produktem vydat.“

Čtěte také: Nejdrsnější podnikatel Ameriky: bývalý seržant vybojoval 100milionový brand

A ještě z jednoho důvodu se Rhoback vymyká – místo tradičnějších prodejních metod zvolili letos cestu po svém. Tak, aby byli ještě o něco unikátnější. Hlavním prodejním kanálem je sice dál jejich e-commerce, ale aby se ještě víc přiblížili zákazníkům, kteří by tak produkty mohli vidět a sáhnout si na ně, vymysleli přívěs. Pomalovali ho, nacpali zbožím a vydali se na cestu od města k městu. „Udělali jsme z něj pop-up store na kolech a výsledek byl neuvěřitelný.“

První řadu obsahující zhruba tisíc kousků oblečení vypustili loni v prosinci a pryč byla do měsíce. To stejné, ale v trojnásobném objemu, zopakovali na jaře a zase už mají skoro prázdné sklady. Teď se chystá do světa podzimní kolekce a všichni ve firmě jsou natěšení.

Včetně Bunkera, který má v tomto byznysu taky tak trochu svoje tlapy. „Proto připravujeme produkty i pro nejlepšího přítele člověka,“ naznačuje Loftus. „A Bunker bude naším skvělým modelem.“


 

Čtěte také