Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
carollinum 1 done

Pařížská, nejluxusnější česká ulice, se mění. Roste do výšky a do šířky

Pošli to dál

Nejpřepychovější ulice Česka se nám proměňuje přímo před očima. Na několika místech zase vidíme zalepené výlohy, které značí přestavbu jednotlivých butiků, jiné značky rovnou mění adresu. Co je za poslední rok v populární pražské nákupní ulici jinak? A na koho čekají uvolněné prodejní plochy? Sestavili jsme přehled toho nejzajímavějšího, co se v Pařížské děje.

Simple Concept Store nahradil Moncler

Na adrese Pařížská 20 jsme byli několik let zvyklí navštěvovat luxusní Simple Concept Store. Loni v září však tento velkorysý butik ukončil činnost a dlouho se spekulovalo, kdo se na prestižní adrese místo Simple objeví. Po čtyřměsíční rekonstrukci prostoru je už jasno. Místo obsadila značka Moncler, proslulá luxusními péřovými bundami a exkluzivní sportovní módou, kterou v roce 1952 založil francouzský podnikatel René Ramillon (jméno značky s kohoutem v logu je odvozeno od Ramillonova rodného města, Monestier-de-Clermont). Lze očekávat, že v Česku, které si potrpí na luxusní sportovní značky a kde lyžování holdují celebrity i byznysmeni, bude mít Moncler úspěch.

lv done

Obchodní dům značky Luis Vuitton

Přibývá patrových obchodů. A módy

Malým butikům s omezeným sortimentem v Pařížské postupně odzvonilo. Naopak přibývá vícepatrových obchodů. Luxusní značky, které donedávna otevíraly spíše menší prostory s doplňkovým zbožím, se teď do Prahy snaží dostat co možná nejširší sortiment. Včetně módy pret-a-porter, tedy rychloobrátkového zboží, které v sortimentu luxusních butiků dosud spíš chybělo. Firmy evidentně cítí rostoucí kupní sílu i zájem zákazníků. Postupně tu patrové butiky otevřelo klenotnictví Tiffany&Co. (Pařížská 10), populární obuvník Jimmy Choo (Pařížská 7) a patrový obchod provozuje také Prada v Pařížské 16. Řada obchodů, jako třeba Carollinum, své prostory zrekonstruovala. A loni v listopadu přibyl hned třípatrový „obchodní dům“ značky Louis Vuitton.

Vuitton má obchodní dům. Kdo zabere jeho staré místo?

O openingu nového velkého obchodu s populárním logem LV na adrese Pařížská 3 jsme psali už zde. V posledních letech český butik Louis Vuitton pravidelně vykazoval roční tržby přes půl miliardy korun (což v průměru znamená, že každý den si zákazníci u Vuittona v Praze zakoupí zboží za víc než milion) a nemá tedy obavy, že by se velký obchodní dům v Praze neuživil. Od chvíle, kdy se brány v přestavěném domě s novobarokní fasádou loni v listopadu otevřely, se však horečně spekuluje o tom, kdo obsadí původní prostory tohoto butiku na adrese Pařížská 13. Atraktivní rohový obchod na nároží Pařížské a Široké by se mohl hodit i značkám, které v Česku dosud chybí. Mezi ty, na které fanoušci luxusní módy v Praze stále marně čekají, patří například Chanel, Marc Jacobs, „mladší sestra“ Prady Miu Miu nebo Ralph Lauren.

tiffany done

Klenotnictví Tiffany&Co

Nový butik Boucheron a ti druzí

Vedle klenotnictví Cartier, Tiffany&Co., Bvlgari a dalších, které už v Pařížské sídlí, se nyní do této oblasti přistěhoval i Boucheron. Ten už jeden butik v Praze má, své šperky prodává i v butiku v hotelu Four Seasons. Před časem se ale jeho nový obchod otevřel na Široké 15, tedy v širší oblasti Pařížské. Získat pro svou značku v Pařížské volnou prodejní plochu je totiž místy nadlidský úkon a některé luxusní značky čekají i několik let, než do Prahy vstoupí, protože nemohou objevit vhodný prostor. Už nějakou dobu se však ukazuje, že i bezprostřední okolí Pařížské začíná být pro zástupce exkluzivní módy či šperků atraktivní. Kromě Boucheronu sídlí v Široké třeba multibrandový butik Obsession nabízející na luxusní značky jako Oscar de la Renta, Elie Saab, Emilio Pucci nebo Stella McCartney. V nedaleké Kostečné najdete vchod do budoáru Agent Provocateur, za rohem v Dušní pak multibrand Dušní 3 prodává luxusní módu značek jako Diane von Furstenberg, Helmut Lang či Vivienne Westwood.

Čtěte také