Kdo by neznal stravenky. Barevné papírové lístky, které jsou pro více než milion českých zaměstnanců každodenním společníkem u oběda v restauraci nebo na nákupech potravin.

A teď si představte situaci, kdy půjdete na oběd, ale při placení nebudete muset počítat hodnotu papírových stravenek – prostě jen přiložíte kartu k platebnímu terminálu a jejich hodnota se sama odečte.

Čtěte také: Jak mladý podnikatel kličkuje mezi designem, byznysem a udržitelností

A co víc, když si večer půjdete v rámci svého zaměstnaneckého benefitního programu zacvičit do fitness nebo zaplavat do bazénu, zaplatíte tou samou kartou. Ona už sama pozná, za co přesně jste utráceli, a kolik jste tak vyčerpali ze svých kreditů.

Přesně sem se snaží posunout současný trh dříve profesionální sportovec a dnes hlavně podnikatel Daniel Kriso.

Partner skupiny Neeco, šéf firmy SatisPoll a projektu Benefitka Daniel Kriso

„Zásadní přínos je ten, že to není papírová stravenka, se kterou se pojí mnoho negativních věcí. Ať už je to nákladná distribuce, administrativní náročnost nebo nedostatky v akceptační síti,“ říká Kriso, posazený do jednoho z křesel v prosklené konferenční místnosti v sídle firmy v pražském Karlíně.

„Benefitka je produkt 21. století,“ dodává k tomu s tím, že Benefitku může zaměstnanec díky spolupráci s MasterCard využít všude, kde jsou platební terminály. Další její výhoda oproti konkurenčním službám.

Daniel Kriso byl odjakživa podnikavý člověk. Zpočátku to vypadalo, že se bude věnovat hlavně sportu – je totiž mistrem české házenkářské ligy. A to dokonce dvojnásobným – poprvé s pražskou Duklou a podruhé v dresu Jičína.

„Dělal jsem tehdy obchodního zástupce nebo byl na nižších manažerských postech, tak se to časově dalo skloubit,“ vrací se vysoký urostlý muž do doby před 10 lety.

„Po pěti letech, kdy jsem dosáhl na určitou pozici a poté už byla možnost se posunout jen do vedení, jsem řekl ne. Byl boom mobilních aplikací a já se rozhodl, že začnu podnikat,“ vzpomíná.

Daniel Kriso se se svým týmem pustil do vývoje vlastní aplikace All In One, která fungovala podobně jako světově známý TripAdvisor. Po čase rozvoje potřeboval finanční injekci a vyjednávání jej zavedlo až k českému podnikateli a investorovi Davidu Pátkovi ze skupiny Neeco.

„Nakonec neinvestoval do aplikace, ale investoval do nás jako do týmu,“ říká s tím, že David Pátek je podnikatel s působností ve více než 160 zemích světa a pro své klienty potřeboval ve své skupině divizi, která by vyvíjela mobilní aplikace.

„Začali jsme nově vyvíjet naše interní HR systémy a postupně zjišťovali, jaké produkty na českém trhu chybí a jak velký prostor nabízí. Kolega pak přišel s nápadem, že by bylo skvělé vyvinout kartu, se kterou by bylo možné platit úplně všude,“ říká Daniel ke vzniku nápadu na kartu, která bude v elektronické podobě agregovat všechny benefity, jež zaměstnanec od zaměstnavatele dostává. Od stravenek až po kredity, které lze využít při volnočasových aktivitách.

Čtěte také: Vydělávat si jako veřejný nepřítel. Ten, který maže z internetu Game of Thrones

„Na trh jsme Benefitku uváděli v říjnu 2017. V tuto chvíli máme objednáno asi šest tisíc karet a jednáme s velkým množstvím potenciálních klientů,“ říká s tím, že kartu chce rozšířit nejen mezi velké korporace, ale i malé a střední firmy.

„Ostatní hráči věnují maximální péči především velkým firmám a na ty menší se tolik nezaměřují. Pokud postavíte firmu na tisíci nohou, je podle mě mnohem stabilnější, než když ji postavíte na sice silných, ale jen na pár,“ popisuje svou strategii Kriso.

S Benefitkou chce do tří let zabrat desetinu trhu. „Pokud je na benefitním trhu zhruba 40 miliard, chceme mít prodaný objem benefitů asi čtyři miliardy korun. Dnes máme podepsané kontrakty v hodnotě cca 150–200 milionů,“ vypočítává s tím, že miliardu v kontraktech by měla Benefitka pokořit ještě tento rok.

A Benefitku letos čeká i expanze na slovenský trh. Jestli půjde i do dalších zemí, to se teprve uvidí.

Foto: Jan Schejbal