Aktuální vydání magazínu Forbes

Voňavý příběh Juliena a Madaliny, kteří vyrábějí parfém podle da Vinciho

Pošli to dál

Palác Denon, první podlaží pařížského Louvru, sál číslo 5, tam na zdi obraz La Belle Ferronière a před ním trojice parfumérů, kteří tu postávají už hodiny. To proto, aby co nejlépe nasáli atmosféru slavného portrétu tajemné ženy od da Vinciho, podle kterého chtějí vytvořit novou vůni značky Jul et Mad Paris.

A tou teď můžete vonět i vy. Tedy pokud jste žena, máte ráda květinové vůně a nevadí vám investovat více než čtyři tisíce do jednoho flakónu. La Belle Ferronière neboli Bella Donna, jak se vůně skutečně jmenuje, překypuje silnými protiklady. Když si přivoníte ucítíte jemnost magnólie, jasmínu a růži doplněnou výraznými tóny santalového dřeva, šafránu a pižma.

„Podívejte, pravá část obličeje Bella Donny vypadá přísně, zatímco levá působí otevřeně a pozitivně,“ vypráví Julien Blanchard, který společně se svou manželkou Madalinou–Stoica Blanchard založil dům vysokého parfumářství Jul et Mad Paris.

Julien_et_Madalina

Julien a Madalina

Není úplně jasné, koho vlastně obraz představuje. Podle některých je na něm Cecilie Galleraniová, milenka milánského vévody Lodovica Sforzy (známá z obrazu Dáma s hranostajem), podle jiných další vévodova milenka Lucrezia Crivelliová a třetí verze zase říká, že by to mohla být jeho manželka Beatrice d’Este.

Čtěte také: Manolo Blahnik před pražskou výstavou vzpomíná na českého otce i emigraci

Ať je to, kdo je to, obraz byl nakonec kvůli záměně pojmenován podle manželky muže jménem Le Ferron, která byla oblíbenkyní francouzského krále Františka I. A přesně tyto pochybnosti se snažil parfumérský mistr Luca Maffei vystihnout ve vůni inspirovanou portrétem, jehož výroba trvala celé tři měsíce.

Ale zakladatelé jsou s dílem spokojení, stejně jako s jinými parfémy vlastní značky, kterými vypráví nejen to, co je baví (jako třeba vztah k umění), ale taky svůj milostný příběh.

 

Vavavoom_JuletMadParis_BELLA DONNA_Packshot

Začalo to jako love story. Madalina se během cesty do Francie, která byla věnovaná parfumářství, potkala s Julienem na terase kavárny v Paříži a láska na první pohled jim změnila celý život. Mladá Rumunka se z New Yorku, kde vystudovala Fashion Institute of Technology, přestěhovala do Francie a společně s přítelem (dnes už manželem) založila dům vysokého parfumářství Jul et Mad Paris.

„Když jsme se před třinácti lety poznali, všichni nám říkali, ať o tom napíšeme knihu. My jsme se ale rozhodli, že náš příběh budeme vyprávět skrz parfémy,“ říká Madalina při návštěvě Prahy a bere do ruky úplně první parfém Terrace St. Germain, který s manželem vytvořili. „Zažili jsme spoustu nezapomenutelných zážitků – svatbu v Provence, svatební cestu do Maroka, romantický výlet do Benátek… A z každé z cest vznikla jedna vůně.“

Leonardo_da_Vinci_(attrib)-_la_Belle_Ferroniere

La Belle Ferronière

Cílem firmy bylo navrátit se zpět ke kořenům vysokého francouzského parfumářství, jež bylo částečně přerušeno marketingem velkých firem, kdy všichni lidé voní stejnou vůní. „Naše vůně jsou exkluzivní, jsou dražší, ale zato máte téměř stoprocentní jistotu, že na ulici nepotkáte nikoho vonět stejně,“ říká výrazná brunetka s tím, že v Česku jejich produkty prodává pouze jedna parfumérie.

A stejně vznikaly i parfémy podle slavných uměleckých děl od světových umělců. Nejnovější kolekce parfémové trilogie představuje tři vůně s názvem Fugit Amor podle sochy od Augusta Rodina, Mon Seul Desir podle tapisérie La Dame à la Licorne vytvořené neznámým umělcem a již zmiňovaná La Belle Ferronière.


 

Čtěte také