skip to main content

#dobroden Leoše Mareše. Peníze za fanoušky letos pošle hospicům

1 minuta čtení

Během celého roku díky statisícům fanoušků na Instagramu propagací různých značek vydělává. S jedinou výjimkou: 29. ledna.

Ten den označil Leoš Mareš před pěti lety jako DobroDen. A od té doby v toto stejné datum pokaždé pošle na vybranou charitu takové množství peněz, kolik má zrovna sledujících. Za každého followera jednu korunu.

Letos se částkou 869 tisíc korun rozhodl podpořit paliativní péči, tedy péči o umírající. Peníze poputují do Fóra mobilních hospiců – organizace, která zastřešuje na čtyři desítky hospiců po celé republice.

„Chtěl jsem peníze poslat tam, kde chybí. Starým a vážně nemocným, kterým na sklonku života schází… vlastně všechno. A ještě jsou často sami,“ vysvětluje pro Forbes Mareš.

„Obdivuji i ty, kteří se o ně v hospicích starají. Paliativní péči se nedostává tolik mediální pozornosti, přitom je hrozně důležitá,“ dodává.

Aby věděl, kde peníze poslouží nejlépe, radil se i s týmem paliativních specialistů v čele s Martinem Loučkou. ředitelem Centra paliativní péče. Ten mu doporučil řadu hospiců a zastřešujících organizací, kde peníze momentálně scházejí, a Mareš z nich nakonec vybral tu, která v Česku systémově zlepšuje péči o těžce nemocné a umírající.

K DobroDnu se připojila i jeho manželka Monika, kterou sleduje 330 tisíc lidí na Instagramu. Dohromady tak Marešovi poslali na charitu téměř 1,2 milionu korun.

Celá akce vznikla na Twitteru, kde měl před pěti lety 20 222 sledujících, tolik tedy odeslal první rok a zároveň k akci přilákal tisíce dalších lidí. Částku jim určil počet followerů, příjemce tohoto příspěvku si mohl každý vybrat sám.

„Každý člověk najde ve světě dobročinnosti téma, které ho oslovuje,“ uvedl Mareš. Jak jeho popularita v dalších letech rostla, tak se zároveň zvyšovala i částka, kterou každoročně odesílal.

V roce 2016 to bylo 112 391 korun, o rok později poslal 221 tisíc korun, předloni se přesunul na Instagram, kde má nejvíce sledujících, a věnoval 482 215 korun, minulý rok 707 tisíc.

Leoš Mareš také před dvěma dny na svém profilu zveřejnil žebříček 10 nejsledovanějších českých influencerů a celebrit na Instagramu. Sám je na třetím místě. Kdyby i ostatní na charitu za jednoho sledujícího přispěli po koruně, částka by dosáhla téměř devíti milionů korun.

1. @PetrCech. 1 900 000
2. @SilvieMahdal_art 922 000
3. @LeosMares 869 000
4. @JirkaKral 824 000
5. @KarolinaKurkova 786 000
6. @BennyCristo 781 000
7. @ZuzkaLight 749 000
8. @ShopaholicNicol 722 000
9. @AnaSulcova 707 000
10. @Kovy_Gameball 693 000