skip to main content
Český byznys

Minerálky, hejbejte se. Kofola kupuje Korunní i Ondrášovku

1 minuta čtení

Konsolidace na trhu balených nápojů pokračuje. Skupina Kofola Jannise Samarase dnes oznámila, že podepsala smlouvu o koupi 100procentního podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka.

Zpráva přichází téměř přesně tři roky poté, co finančník Pavol Krúpa, toho času hlavní tvář skupiny Arca Capital, ke své Ondrášovce s konsolidací na mysli Korunní přikupoval. Kofola v tiskové zprávě uvádí, že jde o logický krok pro obě strany, kterým lze udržet konkurenceschopnost a zajistit další rozvoj.

K jedné z největších českých rodinných firem, která loni utržila lehce přes 7,1 miliardy korun, se tak připojí dvě minerální značky s celkovými tržbami 850 milionů korun. Nápojářský moloch už tak bude dýchat na záda Mattoni 1873, jež loňský hospodářský rok zakončila tržbami 8,8 miliardy.

Do portfolia skupiny Alessandra Pasqualeho totiž patří další silné značky jako Magnesia, Aquila nebo Poděbradka. Bývala to i Toma, ale právě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Mattonce nařídil se Tomy zbavit. Tu od ní tak letos koupila česká Coca-Cola.

Jannis Samaras

V Kofole segment neslazených balených vod ze zvučných jmen doposud reprezentoval pouze Rajec. Letos v únoru Jannis Samaras v rozhovoru pro Forbes.cz zmiňoval, že zejména u vody očekává růst.

Cenu transakce se obě strany rozhodly nekomentovat. Obchod ještě musí posvětit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, a Arca i Kofola proto Forbesu odmítly poskytnout více informací. Rastislav Velič, který je zodpovědný za většinu aktivit Arca Capital, pouze uvedl, že šlo o dlouhodobější proces.