skip to main content

Otestovali jsme nejdražší a nejsilnější BMW. Tohle je luxus za 5,6 milionu

3 minuty čtení

Určitě vás to už napadlo: Jaké by to bylo, přijít do autosalonu a mít neomezený rozpočet? Zkrátka vůbec žádný limit. Vybrat si vysněné auto a v konfigurátoru zaškrtnout všechny příplatkové položky? Posadit se za volant stroje, který bude crème de la crème toho, co automobilka umí?

My jsme to udělali za vás. Pravda, to auto jsme si nekoupili, jen jsme si ho na týden půjčili, ale to laskavý čtenář pochopí. Takže – představte si sedmičkové BMW, v hierarchii německé automobilky nejvýše postavený model, které si můžete s třílitrovým motorem pořídit od 2,5 milionu korun.

K tomu přihoďte dalších 2,3 milionu a dostanete prodlouženou limuzínu M760Li xDrive s legendárním dvanáctiválcem o objemu 6,5 litru, který se montuje i do Rolls-Roycu Ghost. Už to je samo o sobě to nejlepší a nejdražší, co kdy BMW vyrábělo. Jenže tím ještě nekončíme.

Připlatíme si za bílé kožené čalounění, panoramatické skleněné okno, špičkový audiosystém Bowers & Wilkins, noční vidění s rozpoznáváním osob nebo paket Executive Lounge, díky kterému se zadní dvě sedačky promění v kombinaci luxusní pracovny a pětihvězdičkové ložnice.

Cena se zvýšila o dalších 800 tisíc, takže podtrženo a sečteno: právě se díváte na bavorák za 5,6 milionu korun. Pojďme si ukázat, co za tenhle balík dostanete.

Předně je potřeba přiznat, že pozornost kolemjdoucích to nejspíš nebude. V našem případě se sice za autem otáčeli všichni, za to ale mohla spíš bláznivá fialová barva, kterou si asi nevyberete. Zvenku zkrátka M760Li nerozeznáte od jiného sedmičkového bavoráku a zaměnitelné je i s levnějším BMW 5.

Pokud chcete být na ulici nepřehlédnutelní, musíte přihodit dalších dva a půl milionu a pořídit si opravdu už zmiňovaný Ghost. Ten má pod kapotou stejný motor, dokonce i převodovku, na svého koncernového sourozence ale ztrácí v jízdních vlastnostech, a hlavně použitých technologiích.

Čtěte také: Audi se vrací do hry. Nasazuje nové A6, obří SUV Q8 i Dvořáka z Lucie

BMW sice poslední generaci svého nejvyššího modelu představilo už před třemi lety, dodnes si ale budete uvnitř připadat trochu jako ve sci-fi filmu. Hudbu si zesílíte, když zašermujete prstem před palubní deskou, na zadní sedačce ovládáte celý svůj vesmír sofistikovaným tabletem a solidní dotykový displej má navíc i klíč, kterým můžete auto zvenku nastartovat a popojet s ním!

Nejlepší na tomhle autě je ale jiná věc. Rychlost. Ta je elektronicky omezená na 250 km/h, ale bez omezovače dokáže M760 jet až neuvěřitelných 305 km/h. Zrychlení z nuly na 100 udává BMW za 3,7 vteřiny, což je nižší hodnota než u většiny modelů Porsche 911. Koneckonců 609 koní pod kapotou je největší výkon, jaký kdy nějaké BMW mělo.

Jeho rychlost vás zkrátka vyvede z míry. Ne proto, že je tak ohromná, na silnici potkáte pořád spoustu rychlejších aut. Tady jde o něco jiného, u takového auta ji vůbec nečekáte. M760Li váží 2,3 tuny, takže i když se na silnici chová jako supersport, je to pořád spíš obří a těžkotonážní limuzína.

Tohle auto je plné luxusní kůže, měkkoučkých opěrek hlavy a vyklápěcích podnožek. Tak proč by někdo, probůh, do takového auta cpal dvanáctiválec o objemu 6,5 litru?

Tahle auta si přece kupují lidé, kteří si automaticky sedají vpravo dozadu a kteří by svého šoféra při použití launch control vyhodili dřív, než by stihl překročit povolenou rychlost.

A to je možná právě ono. Žijeme v době plné kompromisů – když chcete futuristické elektrické auto, zapomeňte na luxus. Když chcete supersport se silným motorem, musíte se smířit s tím, že se do něj vejdete jen ve dvou a s sebou si můžete vzít leda tak kartáček na zuby.

Když chcete pohodlnou manažerskou limuzínu, ve které si natáhnete nohy a pustíte si film, nepočítáte zase s tím, že si v ní užijete zároveň trochu adrenalinu. BMW M760 je ale důkazem, že pořád ještě existují značky, které na kompromisy kašlou, a vy můžete na jednom podvozku dostat úplně všechno, o čem jste kdy snili. Jen si za to holt pořádně připlatíte.